پدر و مادر ستایش: قاتل فرزندمان را قصاص کنید / در نخستین جلسه دادگاه چه گذشت + عکس

صبح دیروز مأموران زندان، عامل قتل را که در کانون اصلاح و تربیت نگهداری می‌شود به شعبه هفتم دادگاه کیفری استان تهران منتقل کردند تا به خاطر مسائل مربوط به منافی عفت در پشت درهای بسته محاکمه شود.
در جلسه دادگاه، والدین ستایش به همراه وکیل‌شان حضور داشتند. در ادامه و پس از طرح شکایت والدین قربانی، امیرحسین - 17 ساله - با دستور قاضی برای دفاع از خود پشت تریبون دفاع ایستاد، وی ابتدا گفت: امروز حرفی برای گفتن دارم، اما اجازه بدهید وکیل تعیینی‌ام بیاید، آن وقت از خود دفاع خواهم کرد.
از آنجا که وکیل مدافع متهم به قتل نتوانسته بود خود را به جلسه محاکمه موکلش برساند، قاضی خاذنی و مستشاران دادگاه با درخواست امیرحسین موافقت و بازجویی از وی را به هفته آینده موکول کردند. در این دادگاه پدر و مادر ستایش بار دیگر برای متهم تقاضای قصاص کردند.
عسگر قاسمی آقباش وکیل خانواده ستایش نیز درباره جنایت هولناک گفت: با توجه به اینکه دادسرا درباره اتهام منافی عفت متهم به قتل حق رسیدگی ندارد و رسیدگی به این نوع جرایم در صلاحیت دادگاه کیفری یک استان تهران است امروز امیرحسین برای تحقیقات تکمیلی درباره این اتهام به دادگاه احضار شد.
وی افزود: در صورت وجود دلایل مستند قانونی دادگاه اقدام به صدور قرار تأمین کیفری برای متهم نوجوان اعم از بازداشت موقت یا سایر قرارهای تأمین کیفری خواهد کرد.گفتنی است امیرحسین-17ساله- روز 21 فروردین امسال یکی از جنجالی‌ترین جنایت‌ها را در اطراف ورامین رقم زد. او دختر 6 ساله افغان - ستایش قریشی- را به خانه کشاند و پس از آزار و اذیت، وی را با ضربات چاقو از پا درآورد.
پدر و مادر ستایش نیز درباره خواسته‌شان از قضات دادگاه کیفری یک استان تهران گفتند: هرگز سفر ابدی دختر کوچولویمان را که به طرز هولناکی قربانی شده فراموش نمی‌کنیم و تنها خواسته‌مان قصاص قاتل است.
آنها در پاسخ به این سؤال که آیا افرادی از خانواده امیرحسین برای درخواست رضایت به شما مراجعه کرده‌اند یا خیر، گفتند: کسی به خانه ما نیامده و اگر هم بیایند ما حاضر به سازش نخواهیم بود.
به گزارش خبرنگار ما هنوز روشن نیست آیا قضات دادگاه امیرحسین را به عنوان یک نوجوان محاکمه خواهند کرد یا نه!

کدخبر: 75644 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟