کلاه گذاشتن سر تامین اجتماعی با نسخه متخصص / زوج جاعل با داروخانه ها هم دست بودند

زوج جوان که با همدستی چند داروخانه اقدام به جعل نسخه داروهای کم یاب می کردند، پس از 80 جعل نسخه با شکایت تامین اجتماعی دستگیر شدند.

سردار بخشعلی کامرانی صالح با اعلام این خبر گفت: در پی دریافت یک فقره پرونده شکایت سازمان تامین اجتماعی شهرستان کرج ، از کلانتری 15 رجایی شهر به پلیس آگاهی استان البرز مبنی بر جعلی بودن تعدادی از نسخه های دارویی ارجاع شده به این اداره، بررسی و پیگیری موضوع در دستور کار ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان البرز قرار گرفت.

وی گفت: در بررسی های تکمیلی ماموران از جزئیات پرونده مشخص شد که مسئولان سازمان تامین اجتماعی شهرستان کرج متوجه شده اند که مدت چند ماهی است که یک سری نسخه های دارویی یکسان از سوی چند داروخانه خاص به سازمان تامین اجتماعی ارسال می شود.

سردار کامرانی صالح افزود: پس از بررسی دقیق توسط کارکنان آن سازمان و استعلام از پزشکی که مهر وی در نسخه ها درج شده بود محرزشد که نسخه ها جعلی است.

وی تصریح کرد : در این خصوص پرونده ای تشکیل و موضوع تحت پیگیری قرار گرفت ، تا اینکه یک نفر خانم با یک برگ نسخه با همان امضای پزشکی که در نسخه های جعلی ارسال شده به سازمان تامین اجتماعی درج شده بود به یکی از داروخانه های سطح شهر مراجعه می کند که بلافاصله کارکنان داروخانه طی تماس با مرکز فوریتهای پلیسی 110 موضوع را به ماموران اطلاع دادند.

سردار کامرانی صالح گفت: با حضور ماموران، زن جوان به همراه همسرش که در بیرون از داروخانه منتظر وی بود دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شدند.

این مقام مسئول بیان داشت: متهمان در ابتدا منکر هرگونه اطلاع از جعل نسخه ها شده و مدعی بودند که صرفا چند برگ نسخه را از یکی از آشناهایشان دریافت کرده اند.

وی گفت : متهمان در بازجویی های تکمیلی ماموران به ناچار لب به اعتراف گشوده و اقرار کردند که تعداد 80 برگ نسخه دفترچه تامین اجتماعی به همراه مهر یکی از پزشکان متخصص را جعل و پس از درج مشخصات داروهای گران قیمت در آن نسخه ها ، با همدستی چهار نفر دیگر به داروخانه های خاص مراجعه و نسخه را تحویل و در قبال آن به جای دارو یک سری وسایل دیگر نظیر شیر خشک ، پوشاک بچه و ... را تحویل گرفته اند.

سردار کامرانی صالح خاطرنشان کرد : در پی اعترافات متهمان و با هماهنگی مقام قضائی ، مخفیگاه دیگر متهمان پرونده شناسایی و طی چند عملیات غافلگیرانه هر چهار نفر دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شدند.

این مقام انتظامی افزود: در تحقیقات تکمیلی مشخص شد که متهمان با مراجعه به داروخانه های سطح شهر و تبانی با فروشندگان دارو ، نسخه ها را در قبال دریافت شیر خشک ، پوشاک بچه و سایر لوازم آرایشی و بهداشتی تحویل داده و مسئولان این داروخانه ها نیز با مراجعه به سازمان تامین اجتماعی و ارائه نسخه های جعلی مبالغ زیادی از تامین اجتماعی بابت فروش داروهای گرانقیمت دریافت کرده و داروها را به قیمت آزاد در بازار به فروش می رساندند.

سردار کامرانی صالح در پایان با بیان اینکه با اقدامات اطلاعاتی ماموران ، پزشکی که مهر وی جعل شده بود نیز شناسایی و مراحل رسیدگی به شکایت وی در دست بررسی است، گفت: هر 6 متهم پرونده به همراه کارکنان داروخانه های مذکور پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

کدخبر: 75653 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟