دستگیری باند بزرگ جعل کارت معاینه فنی خودرو

سردارکامرانی صالح افزود: با اقدامات اطلاعاتی متهم شناسایی و دریک عملیات دستگیر و دربررسی های پیامهای تلفنی و پیامک های ارسالی به منظور سایر همدستان وی به پیامهای مذکور مشکوک شدند که با توجه به حساسیت موضوع پرونده وارد مرحله جدیدی شد و ظن ماموران به یقین تبدیل شد ومشخص شد که متهم با یک باند بزرگ جعل کارت های معاینه فنی خودرو درارتباط است .
وی اضافه کرد: درادامه پیگیری پرونده جعل کارت های معاینه فنی شناسایی افراد مرتبط با باند دردستورکارپلیس قرارگرفت تا اینکه مشخص شد سر دسته اصلی باند فردی است به نام 'الف ' که با اقدامات فنی صورت گرفته برروی خط تلفن همراه وی مشخص شد که نامبرده طی سه ماه گذشته تعداد 9هزار صفحه پیام کوتاه دریافت کرده است که عمدتا مربوط به اطلاعات کارت خودرو به منظور صدور کارت معاینه فنی است که از طریق رابطان وی در استان های البرز و تهران از جمله شهرهای کرج ، هشتگرد ، شهریار، تهران ، فردیس برای او ارسال شده است.
وی خاطرنشان کرد:با تلاش ماموران انتظامی سرشبکه های اصلی شناسایی مشتریان و صدور کارت جعلی معاینه فنی خودرو در سطح شهرستان فردیس و کرج شناسایی و طی عملیات های جداگانه ای دستگیر و از آنها ده ها برگ کارت معاینه فنی خام و جعلی و چند دستگاه رایانه که برای چاپ کارت ها استفاده می شد کشف شد و دراین رابطه یکی از دفاتر بیمه شهرستان فردیس که به محل صدور برگ معاینه فنی جعلی تبدیل شده بود نیز پلمپ شد .
وی افزودَ: بابررسی های به عمل آمده درخصوص شیوه و شگرد متهمان مشخص شد که اعضای باند با علم اینکه برابر مقررات قانونی با خودروهای دارای کپسول ال پی جی معاینه فنی تعلق نمی گیرد با شناسایی مراکز فروش گاز ال پی جی به رانندگان خودرو ها با این ترفند که اگرخودروها دارای سوخت مذکور ، کارت معاینه فنی دریافت نکنند ازخرید کپسول گاز خودداری کرده و متصدیان این حرفه بیکارخواهند شد.
وی گفت: به همین بهانه دارندگان این خودروها را شناسایی و مشخصات کارت خودرو آنها را برای اعضای باند ارسال تا ازاین طریق اقدام به صدورکارت جعلی کنند.
وی افزود: تاکنون 9 نفر دراین زمینه دستگیر شده که از بیش از هفت هزار نفر از متقاضیان دریافت کارت معاینه فنی خودرو کلاهبرداری کرده اند.

کدخبر: 86656 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟