قاتل سپهر کوچولو در شاپور تهران جنون داشت+عکس

به گزارش خبرنگار رکنا،ساعت 14 و 30 دقیقه دهم شهریور ماه سال گذشته ماجرای قتل فجیع پسربچه‌ای در کوچه‌ای بن‌بست در بازارچه شاپور همه را شوکه کرد.
وقتی که کارآگاهان اداره 10 پلیس اگاهی همراه با بازپرس جنایی تهران خود را به محل جنایت در کوچه کلیسا رساندند با صحنه‌ای دلخراش روبه‌رو شدند. پسرک 10 ساله ای با ضربه چاقو مقابل خانه شان روی زمین افتاده بود. خانواده پسر کوچولو باور نداشتند پسرشان که برای خرید نان از خانه بیرون رفته است بی دلیل کشته شده باشد.
پلیس بلافاصله رسیدگی به این جنایت هولناک را آغاز کرد تا پرده از زوایای پنهان آن بردارد.
تحقیقات پلیسی نشان می‌داد که سپهر 10 ساله وقتی برای خرید نان از خانه بیرون رفته مورد حمله قرار گرفته است. تنها شاهد این حادثه دختر 3 ساله‌ای بود که ادعا می‌کرد دیده است مرد جوانی با پیراهن آبی پس از حمله به سپهر فرار کرده است. با بدست آمدن این سرنخ و بررسی و بازبینی دوربین‌های مداربسته در محل، مأموران توانستند پسر ی را که با چاقویی خونین در حال فرار از محل بود شناسایی کنند.
تحقیقات پلیسی ادامه داشت تا اینکه با گذشت 3 روز ماموران موفق به دستگیری قاتل فراری در خیابان 15 خرداد تهران شدند.
اشکان 35 ساله در بازجویی‌های پلیسی به این جنایت اعتراف کرد و گفت: چند سالی است که شیشه مصرف می‌کنم و روز جنایت وقتی این پسر را دیدم صدایی به من گفت باید او را بکشم.
سپهر شبیه کودکی خودم بود و بارها او را در رؤیاهایم دیده بودم؛ اما هیچ چیزی از صحنه قتل به یاد ندارم و نمی‌دانم چگونه مرتکب این قتل شده‌ام. با این اعترافات اشکان به زندان انتقال یافت تا تحقیقات تکمیلی در این‌باره صورت گیرد. سرانجام با درخواست خانواده سپهر کوچولو تیم ویژه پزشکی قانونی تشکیل شد تا سلامت روحی و روانی این قاتل سنگدل مورد بررسی قرار بگیرد و این مرد به سزای اعمالش برسد.
با گذشت هفت ماه از وقوع این جنایت، روز 14 اسفند ماه سال گذشته کمیسیون ویژه پزشکی قانونی تشکیل شد و سلامت روحی این قاتل از سوی سه عضو کمیسیون تأیید و مشخص شد اشکان 35 ساله در زمان وقوع جنایت در سلامت کامل روحی و روانی بوده است. با تأیید سلامت عامل این جنایت وحشیانه پرونده بار دیگر در شعبه سوم دادسرای امور جنایی به جریان افتاد و بازپرس منافی آذر دستور داد تا متهم برای تحقیقات بیشتر در کمیسیون 5 نفره پزشکی قانونی مورد تحقیق قرار گیرد.
بنا به این گزارش، در این مرحله جنون اشکان در زمان جنایت از سوی کمیسیون پزشکی قانونی مورد تایید قرار گرفت و بازپرس منافی آذر در این مرحله قرار موقوفی تعقیب را صادر کرد تا متهم برای درمان در اختیار بیمارستان روحی و روانی قرار گیرد.

کدخبر: 86679 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟