معمای جسد پنهان شده در باغ مرکبات برملا شد/ قاتل اعتراف کرد

هفته گذشته مرگ مرموز مردی حدودا 70 ساله در یکی از دهستان‌های شهرستان جیرفت استان کرمان به پلیس اعلام شد. به دنبال این خبر ماموران راهی محل شده و با جسد مرد میانسالی مواجه شدند که با جسمی سخت به قتل رسیده بود.

بررسی‌های میدانی نشان می‌داد که قاتل جسد را به فاصله 10 متر از محل قتل انتقال و پس از مخفی کردن جسد در باغ مرکبات‌، بلافاصله اقدام به فرار کرده است.

با تحقیقات موشکافانه و بررسی‌های کارشناسانه ماموران در صحنه جرم، مشخص شد مقتول دارای باغ مرکبات بوده و برای آبیاری باغ مرکباتش فردی را استخدام کرده است. اما مرد جوان پس از جنایت ناپدید شده بود و این احتمال از سوی کارآگاهان جنایی مطرح شد که کارگر جوان بعد از قتل صاحب باغ و مخفی کردن وی در زیر شاخ و برگ درختان اقدام به فرار کرده‌ است.

با این احتمال تحقیقات برای دستگیری او آغاز شد، در بررسی‌ها مشخص شد که متهم جوان پس از جنایت از استان کرمان خارج شده و به استان‌های مجاور فرار کرده است.

کاراگاهان پلیس آگاهی با تحقیقات نامحسوس، پایش میدانی و اقدامات تخصصی دریافتند که قاتل در منزل یکی از بستگان خود واقع در یکی از روستاهای استان سیستان و بلوچستان مخفی شده و به صورت مخفیانه با اقوام نزدیک خود در ارتباط است.

نزدیک بودن محل اختفاء متهم به مرزهای شرقی و احتمال خروج وی از مرز، برحساسیت موضوع افزوده بود. بنابراین کارآگاهان مبارزه با جرایم جنایی استان کرمان با نیابت قضائی راهی سیستان و بلوچستان شدند. سرانجام ماموران پس از یک هفته تلاش بی وقفه و شبانه روزی‌، پس از مطمئن شدن از حضور متهم در مخفیگاه‌، با هماهنگی‌های لازم در یک اقدام ضربتی و غافلگیرانه وی را دستگیر و به شهرستان منتقل کردند.

سرهنگ ماشالله ملایی، فرمانده انتظامی شهرستان جیرفت با اشاره به اینکه متهم دستگیر شده در تحقیقات تخصصی پلیس به ارتکاب قتل اعتراف کرد،گفت: قاتل انگیزه خود را از قتل اختلاف حساب اعلام کرده‌، لذا با اقرار صریح قاتل، پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مقامات قضائی ارجاع داده شد.

کدخبر: 86695 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟