راز جعلی بودن فیش های جنجالی/ فیلم گفتگو با متهمان + تصاویر
حجم ویدیو: 12.84M | مدت زمان ویدیو: 00:00:01
رکنا: مرد چاپخانه دار با دو نمایشگاهدار اتوموبیل و مرد زاغ زنی باندی را تشکیل داد تا به بهانه کاهش جرایم رانندگی به کلاهبرداری دست بزنند.

تیزهوشی مامور ستاد ترخیص خودرو کافی بود تا ماجرای جعل فیش و برگه خلافی فاش شود و پلیس آگاهی بتواند با اقدامات اطلاعاتی اعضای این باند را بازداشت کند.
چندی پیش با دستور بازپرس دادسرای ناحیه 32 ویژه جرایم رانندگی تهران تیمی از اداره 13 پلیس آگاهی مامور شد تا پرده از جعل ماهرانه فیش ها و برگه های خلافی خودروها بردارد.کارآگاهان در تحقیقات خود پی بردند با تیزهوشی مامور ستاد ترخیص مردی به نام امین که این فیش را داشته و می خواست با رایه آن خودرویش را ترخیص کند به دام افتاده است.
امین در بازجویی ها ادعا کرد این فیش ها را در ازای پرداخت پول کمی به مردی که می گفت آشنا داشته و جرایم را صفر می کند گرفته و اصلا نمی دانست جعلی هستند.تیم پلیسی با همین سرنخ به تجسس های اطلاعاتی دست زد و متوجه شد مرد شیاد علی اکبر نام دارد و با احساس خطر به یکی از شهرهای شمالی گریخته است.
روز 19 خردادماه وقتی علی اکبر برای سرکشی به خانه اش در تهران بازگشت ماموران در اقدامی غافلگیرانه وی را بازداشت کردند و شنیدن علی اکبر زاغ زن باند سازمان یافته ای است که وظیفه دارد با پرسه زنی در اطراف ستاد ترخیص خودرو و نمایشگاه های اتومبیل طعمه هایش را که بیشتر مسافر و شهرستانی بودند شناسایی و به فریب آنها دست بزند.
با راهنمایی های این زاغ زن ماموران به پشت دیوارهای یک چاپخانه در تهرانپارس رسیدند و مرد چاپخانه دار به نام محمد را بازداشت کردند.
وقتی در بازرسی از چاپخانه فیش های آماده جعلی پیدا شد و محمد با زاغ زن باندش کنار هم قرار گرفتند وی ادعا کرد دو مرد نمایشگاهدار به نام های اکبر و مهدی نیز با وی همدست بودند و با برنامه ریزی دقیق به فریب کسانی که یا خودرویشان در توقیف بود یا قصد خریدو فروش خودرو را داشتند دست می زدند و پول میلیونی می گرفتند.
به گزارش رکنا،ماموران دو نمایشگاهدار را نیز در خیابان 196 تهرانپارس به دام نداختند و آنها نیز چاره ای جز اقرار ندیدند و وسوسه پول باد آورده را انگیزه خود دانستند.
گفت و گو با مرد چاپخانه دار
آرام نشسته و از اینکه باید به زندان بیفتد خیلی نگران است:
اسمت چیه و چند سالته؟
محمد و 34 سالمه
به چه جرمی دستگیر شدی؟
به جرم جعل فیش های خلافی ماشین
بیشتر توضیح بده؟
اعضای دیگر باند سوژه ها را پیدا می کردند و قسمت جعل فیش ها را من انجام می دادم و فیش پرداخت شده را درون پرونده می گذاشتیم و مشتری به گمان اینکه فیش پرداخت شده بود به ما پولی را پرداخت می کرد ولی در اصل فیش جعلی بود و پراخت نشده بود.
سوژه ها را چطور پیدا می کردید؟
سوژه ها هیچکدام با من در ارتباط نبودند من فقط چاپخانه داربودم.
چندتا فیش جعل کردی؟
حدودا 15 فیش
چقدر پول می گرفتی؟
برای هر فیش 100 هزار تومان پول می گرفتم
معمولا برای چه ماشین های خلافی می گرفتی؟
من در جریان نیستم به خاطر اینکه فقط شماره پلاک و شناسه قبض را می دیدم
تا چقدر خلافی را جعل می کردی؟
زیر یک میلیون تومان
چرا؟
به خاطر اینکه بالای یک میلیون تومان تاییده می خواهد
چه کسی سوژه ها را پیدا می کرد؟
علی اکبر
گفت و گو با زاغ زن باند
ساعت ها در برابر ستاد ترخیص خودرو پرسی می زد تا طعمه ای پیدا کند.
اسمت چیه؟
علی اکبر
شما در این باند چه کار انجام می دادید؟
ما خلافی را می گرفتیم و برگه هایش را جعل می کردیم و با مدارک ماشین به ستاد ترخیص می رفتیم و ماشین را ترخیص می کردیم
سوژه ها را شما پیدا می کردید؟
بله
از کجا؟
نمایشگاه های ماشین و دوستان، زنگ می زدند می گفتن ماشین ها خلافی دارند وپولش را نداریم پرداخت کنیم ما هم با 300 یا 400 هزار تومان کار ترخیص ماشین را انجام می دادیم خلافی هم پاک نمی شد.
رو چه حسابی سوژه ها از شما می خواستن این کار را انجام بدهی آیا خودتان را مامورمعرفی می کردی؟
خیر، می گفتیم ما در بانک آشنا داریم و مبلغ را پرداخت می کنیم و پول بعد از ساعت 2 ظهر به حساب برمی گردد.

حجم فایل صوتی: 3.02M | مدت زمان فایل صوتی: 00:00:00
کدخبر: 86745 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟