قصاص‌، سرانجام قاتل پزشک اردبیلی

حجت الاسلام محمد علی قاصدی ‌گفت: حکم قصاص پرونده معروف به پزشک اردبیلی که در آن دکتر پیرزاده به قتل رسیده بود توسط دیوان عالی کشور تایید شده و پس از ماه مبارک رمضان به اجرا درمی‌آید.
وی افزود: پزشک اردبیلی در مکانی خارج از محل کار خود در جریان یک درگیری به قتل رسیده بود که ارتباطی با مسایل درمانی نداشت و نیروهای انتظامی و دستگاه قضا پس از اطلاع از واقعه به موضوع ورود کردند.

رییس کل دادگستری استان اردبیل در ادامه بیان کرد: برخی رسانه‌ها نباید بدون اطلاع کافی از موضوع خبر قتل پزشک اردبیلی را منتشر می‌کردند چرا که اخبار کم دقت و شایع‌ ها در حاشیه این موضوع در حال تبدیل شدن به یک بحران در سطح ملی بود و بازتاب‌های نامناسب بسیاری به همراه داشت.
او اضافه کرد: برخی خبرهای انتشار یافته بدون هماهنگی با دادستانی به عنوان مسوول پرونده باعث بروز مشکلاتی شده بود که با ورود دستگاه قضا به موضوع‌، مساله خاتمه یافت.
حجت الاسلام قاصدی گفت: اخبار حوادث و به ویژه پرونده‌های قضایی باید با هماهنگی‌های لازم انتشار یابد چرا که گاهی می‌تواند موجب بروز تنش‌های اجتماعی و حتی مشکلات سیاسی برای کشور شود و از این رو نشر جزییات پرونده‌ها پیش از صدور حکم نهایی به جز با صلاح دید دادستانی قابل قبول نیست.
وی تصریح کرد: دستگاه قضا خود را در زمینه حفظ امنیت عمومی و آسایش روانی جامعه مسوول دانسته و در پرونده‌های مرتبط با رسانه‌ها که در آن نسبت به انتشار اخبار نادرست و یا تشویش اذهان عمومی اقدام شود، مدعی العموم ورود می‌کند.
دکتر اصغر پیرزاده‌، فوق تخصص خون شناسی و سرطان مرداد سال گذشته در جریان یک درگیری در واحدی مسکونی در اردبیل توسط جوانی حدود 22 ساله با سلاح سرد به قتل رسید.

کدخبر: 86795 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟