سارق کاشی‌های مسجد نصیرالملک دستگیر شد+عکس

سردار سرتیپ دوم پاسدار رحمت الهی با اعلام این خبر گفت: در نیمه دوم خرداد ماه سال جاری و در پی کسب خبر سرقت ۵ قطعه از کاشی‌های سر در مسجد نصیرالملک شیراز (که از سال‌های پیشین تحت نظارت و در اختیار اداره اوقاف استان فارس قراردارد) بلافاصله نیروهای یگان حفاظت به سرپرستی فرمانده یگان استان فارس به محل اعزام شدند.
وی تصریح کرد: بر اساس وظایف ذاتی و با توجه به اهمیت موضوع، تیم یگان حفاظت ضمن بررسی دقیق و تحقیق میدانی گسترده، نسبت به مستندسازی و تشکیل پرونده قضایی در این رابطه اقدام کردند و پیگیری شناسایی و دستگیری عامل یا عاملین سرقت و کشف اموال مسروقه در دستور کار یگان حفاظت قرار گرفت.
فرمانده یگان حفاظت ادامه داد: در این راستا با بهره‌گیری از شگردهای تخصصی و صرف ساعت‌ها کار مراقبتی و ردزنی با همکاری نیروی انتظامی استان، سارق کاشی‌های مسروقه دستگیر شد و به منظور آشکار شدن زوایای پنهان موضوع به اداره آگاهی استان تحویل داده شد.
وی اضافه کرد: براساس اعترافات اولیه سارق، مبنی بر سرقت کاشی‌های مسجد نصیرالملک و فروش آن به غیر، ضمن حضور متهم در محل سرقت و بازسازی صحنه جرم، مجرمیت نامبرده محرز و با راهنمایی‌های وی، خریدار اموال تاریخی مرتبط با موضوع شناسایی و در مواجه حضوری با سارق، ضمن تایید خرید کاشی‌های مسروقه، به عنوان دومین متهم پرونده دستگیر شد. در بازرسی انجام شده از منزل این شخص نیز، تعدادی اشیاء تاریخی کشف و ضبط شد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 87499 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟