دستگیری سارق حرفه ای در یکی از استان های کشور

سرهنگ حمید رزمخواه رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی گفت: در پی چند فقره سرقت منزل در محدوده بلوار پیروزی شهر مشهد موضوع به صورت ویژه در دستور کار تیمی از کارآگاهان پایگاه جنوب پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی افزود: کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت با استفاده از آثار بجامانده در صحنه سرقت به فردی سابقه دار مظنون شدند.
سرهنگ رزمخواه تصریح کرد: تیم رسیدگی کننده پرونده پس از چند روز کنترل نامحسوس سرانجام مظنون را در حال باز کردن در یک منزل مسکونی در محدوده بلوار پیروزی دستگیر کردند.
رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی خاطر نشان کرد: متهم که دارای سوابق متعدد کیفری است در بازجویی های علمی کارآگاهان پلیس آگاهی به 20 فقره سرقت از منازل مسکونی در محدوده جنوب شهر مشهد اعتراف کرد.
رزمخواه گفت: در ادامه این عملیات با هماهنگی مقام قضائی مخفیگاه متهم بازرسی، که در این رابطه مقادیر زیادی لوازم مسروقه شامل دو تخته فرش، یک دستگاه تلویزیون، یک دستگاه دوربین فیلمبرداری، تعدادی لوازم خانگی برقی و... کشف شد.
وی با اشاره به معرفی متهم به دادسرا از شهروندان خواست با تعویض قفل های ورودی قدیمی و استفاده از قفل های مناسب جدید سوئیچی و کتابی و همچنین قرار دادن محفظه ای در قسمت توپی قفل درهای ورودی آپارتمان از سرقت منزل جلوگیری کنند.
** کشف بیش از 8 میلیارد ریال کلاهبرداری درخرم آباد
جانشین فرمانده انتظامی استان لرستان از دستگیری سه کلاهبردار و کشف 8 میلیارد و 700 میلیون ریال کلاهبرداری در شهرستان خرم آباد، خبر داد.
سرهنگ علی احمدی تبار گفت:‌ در پی مراجعه چند شهروند خرم آبادی به اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان مبنی بر اینکه سه نفر به هویت معلوم مبلغ 8 میلیارد و 700 میلیون ریال از آنان کلاهبرداری کرده اند، موضوع بصورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت.
وی افزود: ماموران با کارهای اطلاعاتی سه کلاهبردار را در خرم آباد شناسایی و دستگیر کردند.
جانشین انتظامی لرستان اظهار داشت: متهمان به جرم خود اعتراف و اذعان کردند ، با ترفند های متقلبانه به عنوان اینکه دارای قرارداد ثبتی با یک شرکت معروف هستند و در امر خرید و فروش خودرو های ایرانی و خارجی فعالیت دارند ، با اقساط مناسب و با نازلترین قیمت قادر به تهیه و خرید خودرو برای عموم می باشند ، با این شیوه و شگرد تبلیغاتی و بازار یابی عده ای از شهروندان را اغفال و از آنان کلاهبرداری کرده اند.
احمدی تبار با اشاره به اینکه تا کنون 12 مالباخته شناسایی شده است ، گفت : از سه متهم مبلغ 8 میلیارد و 700 میلیون ریال کلاهبرداری کشف و تحویل مراجع قضائی شدند.
** فداکاری مأمور یگان ویژه، جان یک نفر را از مرگ نجات داد
فرمانده یگان ویژه استان گیلان از نجات یک نفر از هموطنان در روز گذشته که درحال غرق شدن در دریا بود خبر داد.
سرهنگ بهمن علیپور افزود: حدود ساعت 1300 دیروز در منطقه خطر آفرین بخش پاسداران شهرستان بندر انزلی یک خانواده مسافر از استان اصفهان بدون توجه به اخطارهای ناجیان غریق و گشت های یگان ویژه وارد آب شدند که یک نفر آز آنها درخطر غرق شدن قرار گرفته بود که توسط یکی از کارکنان یگان ویژه استان گیلان نجات یافت.
وی افزود: با توجه به حضور گشت های یگان ویژه در محل، با مشاهده این فرد ،یکی از مأموران پلیس که وارد به فن شنا بود بلافاصله وار عمل شده و با همکاری ناجیان غریق ، این هموطن عزیزمان از مرگ حتمی نجات یافت.
فرمانده یگان ویژه استان گیلان ادامه داد : با اطلاع رسانی به موقع تیم گشتی یگان ویژه ، امدادگران اورژانس در محل حاضر و اقدامات اولیه درمانی را برای احیای فرد نجات یافته انجام دادند که در حال حاضر وضعیت جسمانی وی خوب گزارش شده است.
این مقام مسئول با اشاره به تلاش شبانه روزی گشت های ساحلی یگان ویژه در کاهش چشمگیر ناهنجاری های اجتماعی و همچنین آمار غرق شدگان بیان داشت : از ابتدای فصل شنای امسال تاکنون و در طول 280 کیلو متر نوار ساحلی استان گیلان ، کاهش چشمگیر تخلفات و ناهنجاری های اجتماعی و همچنین غرق شدگان را نسبت به سال گذشته شاهد هستیم که این امر با تلاش سخت کوشانه گشت های ساحلی پلیس یگان ویژه رقم خورده است.
سرهنگ علیپور اضافه کرد: با توجه به ایام تعطیلات و بهره برداری مسافران و شهروندان از سواحل دریا توصیه می‌شود کسانی که قصد استفاده از سواحل دریا این نعمت خدادادی را دارند حتما نکات ایمنی را رعایت کرده و به اخطار ناجیان غریق و گشت های پلیس یگان ویژه در سواحل توجه لازم را داشته باشند که خدای نکرده برای اعضای خانواده های شان اتفاق ناگواری روی ندهد.

**افزایش 157 درصدی دستگیری متهمان فضای مجازی
فرمانده انتظامی شهرستان ساوجبلاغ ازافزایش 157 درصدی دستگیری و100 درصدی کشف پرونده های فضای مجازی در این شهرستان، خبرداد.
سرهنگ احمد جبارپورگفت: با توجه به پیشرفت های فنی و تخصصی درعرصه پلیس فتا و فضای مجازی، با گشت زنی های مستمر در این فضا و رصد شبکه های اجتماعی متهمان در کمترین زمان دستگیر می شوند.
فرمانده انتظامی شهرستان ساوجبلاغ گفت: با تلاش شبانه روزی ماموران پلیس فتا 22 پرونده قضایی کشف و 18 متهم طی سه ماه گذشته دستگیر شدند که در مقایسه با آمار سه ماهه سال 94 با افزایش 157درصدی دستگیری ها و 100درصدی کشف پرونده هامواجه هستیم.
سرهنگ جبارپور ادامه داد: اقدامات پلیس فتا رضایتمندی شهروندان را در پی داشته و طی تماس با سامانه 197 و نصب بنر از خدمات مطلوب این پلیس قدر دانی شد.
**توقیف محموله 4 میلیارد ریالی کالای قاچاق
فرمانده انتظامی استان چهارمحال و بختیاری از توقیف محموله چهار میلیارد ریالی کفش قاچاق در محور' لردگان به بروجن' خبر داد.
سردار غلامعباس غلامزاده اضافه کرد: در پی کسب خبری مبنی بر حمل کالای قاچاق از محور مواصلاتی 'لردگان - بروجن' به سمت استان های مرکزی کشور، طرح مبارزه با قاچاق کالا به مرحله اجرا گذاشته شد.
وی افزود: ماموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان پس از هماهنگی با مقام قضائی طی عملیات ایست و بازرسی در این محور یک دستگاه کامیون کشنده دانگ فنگ حامل کالا را متوقف کردند.
این مقام ارشد انتظامی خاطر نشان کرد: در بازرسی از این خودرو پنج هزار و 560 جفت کفش اسپرت خارجی فاقد مدارک گمرکی به ارزش چهار میلیارد ریال کشف و راننده کامیون دستگیر شد.
فرمانده انتظامی استان چهار محال و بختیاری با اشاره به معرفی متهم به مرجع قضائی، از عموم مردم خواست، هرگونه اطلاع از فعالیت قاچاقچیان کالا را برای اقدام سریع و ضربتی پلیس با شماره 110به مرکز فوریت های پلیسی، گزارش کنند.
**کشف انواع کالای قاچاق به ارزش 8 میلیارد ریالی
فرمانده انتظامی غرب استان تهران از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش هشت میلیارد ریال درشهرستان 'شهریار' خبر داد.
سردار محسن خانچرلی گفت: ماموران پلیس آگاهی استان روز گذشته با اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا در سطح استان موفق به شناسایی نقاط دپوی انواع کالای قاچاق در حوالی وحیدیه شهرستان شهریار شده و بلافاصله اقدامات پلیسی را دستور خود قرار دادند.
وی افزود: ماموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز با شناسایی محل در بازرسی از انبار دپو کالای قاچاق ، 83 جفت کتانی خارجی ، 60 قوطی پنج کیلویی مکمل ورزشی ، 833 گالن بیست لیتری مایع خارجی غذاساز و تعداد 5 هزار و 232 عدد انواع لوازم ورزشی قاچاق به ارزش هشت میلیارد ریال کشف کردند.
فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران در خاتمه با اشاره به توقیف دو دستگاه خودرو در این رابطه بیان داشت: متهمان با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.
**23 تن برنج قاچاق به مقصد نرسید
فردی که قصد انتقال یک محموله برنج قاچاق به ارزش یک میلیارد و 400 میلیون ریال از شرق کشور به تهران را داشت توسط ماموران ایستگاه بازرسی شهیدمدنی یزد دستگیر شد.
سرهنگ علی فاتحی سرپرست پلیس آگاهی استان یزد گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز مستقر در ایستگاه بازرسی شهیدمدنی استان یک دستگاه تریلی 'ولوو' را برای بازرسی متوقف کردند.
فاتحی افزود: ماموران در بازرسی از این تریلی که از شرق کشور عازم 'تهران' بود 23 تن برنج خارجی فاقد مجوزگمرکی به ارزش یک میلیارد و 400 میلیون ریال را کشف کردند و یک متهم نیز در این زمینه دستگیر و به مراجع قانونی معرفی شد.
سرپرست پلیس آگاهی استان یزد در پایان تصریح کرد: محموله کشف شده تحویل گمرک استان شد.
**کشف 24 هزار لیتر سوخت قاچاق
با توقیف یک دستگاه کامیون در شهرستان دلیجان 24 هزار لیتر سوخت قاچاق دلیجان کشف شد.
سرهنگ علی هاشمی فرمانده انتظامی شهرستان دلیجان گفت: در عملیاتی ماموران اداره مبارزه با قاچاق پلیس آگاهی موفق شدند در یکی از محورهای شهر، یک دستگاه خودروی کامیون را که در حال انتقال سوخت قاچاق بود، شناسایی و متوقف کنند.
وی افزود: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد خودرو حامل 24 هزار لیتر نفت کوره قاچاق است.
سرهنگ هاشمی با اشاره به قاطعیت پلیس در برخورد با قاچاقچیان سوخت اضافه کرد: طرح های پلیس در برخورد با قاچاقچیان با قاطعیت ادامه دارد و شهروندان نیز می توانند گزارش های خود را در این خصوص از طریق تلفن 110 به مراکز پلیس گزارش کنند.
**کشف دو میلیارد ریال کالای قاچاق
فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا استان اصفهان از توقیف یک محموله کالای قاچاق شامل وسایل آشپزخانه و اتوبخار به ارزش دو میلیارد ریال که زیر بار قانونی فلاکس جاساز شده بود خبر داد.
سرهنگ حمیدامیرخانی گفت: ماموران مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید 'امامی' شهرستان 'شهرضا' حین کنترل خودروهای عبوری در ایستگاه به یک دستگاه تریلر ایویکو مشکوک شده و آن را متوقف کردند.
وی ضمن اشاره به اینکه این خودرو حامل بار قانونی فلاکس بود، گفت: اظهارات ضد ونقیض راننده ظن ماموران را برانگیخت و خودرو دقیق تر مورد بازرسی قرار گرفت که یک محموله کالای قاچاق شامل وسایل آشپزخانه و اتوبخار زیر بار فلاکس کشف شد.
سرهنگ امیرخانی ارزش این محموله را دو میلیارد ریال اعلام و تصریح کرد: در این خصوص راننده دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.
** کشف 22 میلیارد ریال کالای قاچاق
فرمانده دریابانی استان هرمزگان از کشف بیش از 22 میلیارد ریال انواع کالای قاچاق طی هفته گذشته در مرز این استان خبر داد.
سرهنگ علی میرشمسی افزود: در این رابطه دریابانان این استان ضمن شناسایی و توقیف 21 دستگاه خودرو وشناور ، 36 نفر را که به فعالیت های غیرقانونی مشغول بودند را دستگیر کردند.
فرمانده دریابانی استان هرمزگان تصریح کرد : دریابانان این استان در مجموع این اقدامات از ورود 42 هزار و 442 قلم انواع کالای خارجی قاچاق به کشور جلوگیری کرده و مانع خروج بیش از 63 هزار لیتر سوخت قاچاق شدند.
سرهنگ میرشمسی در رابطه به ارزش ریالی کشفیات هفته گذشته دریابانان این استان گفت : کارشناسان ارزش ریالی این کشفیات را بیش از 22 میلیارد ریال برآورد کرده اند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 87654 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟