باج گیری دزد شب رو از مالباخته های خوش خواب

ساعت 3 و 30 دقیقه بامداد نهم تیرماه سال جاری بود که اهالی خانه ای در خیابان سعادتی منطقه عبدل آباد برای خوردن سحری از خواب بیدار شدند و زمانیکه اعضای خانواده برای سرکشی به سراغ موبایل هایشان رفتند با صحنه عجیبی روبرو شدند.
همه گوشی های موبایل، کارتهای بانکی، چند دسته چک و سوئیچ خودرو به سرقت رفته بود و زمانیکه پدر خانواده به سمت کوچه رفت متوجه دزدیده شدن خودرویش نیز شد.
همین کافی بود تا تیمی از ماموران پلیس در جریان این سرقت سحرگاهی قرار گیرند و در تحقیقات مشخص شد که دزد پس از حضور در این خانه وقتی با خواب سنگین اهالی خانه روبرو می شود به راحتی دست به سرقت زده است و با برداشتن سوئیچ پژو 206 به سرعت از محل دور شده است.
در ادامه ماموران شماره پلاک خودروی سرقتی را بانک اطلاعاتی پلیس ثبت می کند و ردیابی های برای دستگیری این دزد کلید زده شد.
ماموران در گام بعدی تحقیقات پی بردند که سارق تک رو در تماس با خانه دستبرد زده از پدر خانواده می خواهد که 6 میلیون تومان پول برایش تهیه کند و در غیر اینصورت اقدام به آتش زدن خودروی 206 سفید رنگشان خواهد کرد.
تجسس های پلیسی برای دستگیری این سارق ادامه داشت تا اینکه ساعت 3 بامداد 12 تیرماه ماموران کلانتری 152 خانی آباد در حال گشت زنی در خیابان ایمانی در منطقه عبدل آباد بودند که به راننده خودروی پژو 206 مشکوک می شوند.
ماموران در این مرحله خودرو را از دور تحت نظر قرار می دهند و در گام بعدی با بررسی شماره پلاک خودرو متوجه سرقتی بودن آن می شوند.
بدین ترتیب عملیات خرچنگی پلیس کلید زده شد و ماموران قبل از اینکه راننده خودرو متوجه حضور پلیس شود وی را در محاصره خود قرار داده و در اقدامی غافلگیرانه موفق به دستگیری وی شدند.
مهرداد که راهی جز اعتراف نداشت به ماموران گفت: شب سرقت وقتی وارد خانه ای شدم دیدم که اهالی خانه خواب هستند و کسی متوجه من نشده است به همین خاطر وقتی دیدم تا یک قدمی هدفم رسیده ام بدون هیچ ترسی اقدام به سرقت کردم و موفق به دزدیدن 6 گوشی موبایل، دسته چک، کارت بانکی و سوئیچ خودرو شدم.
در ادامه تحقیقات مهرداد 35 ساله وقتی پیش روی بازپرس علی وسیله ایردموسی در شعبه پنجم دادسرای ناحیه 34 قرار گرفت گفت: خیاط هستم و در گذشته نیز به اتهام سرقت به زندان رفته ام و در این سرقت نیز تنها بودم و گوشی های سرقتی را نیز در خانه ام نگه داری کردم تا در فرصتی مناسب اقدام به فروش آنها کنم و چون نمی توانستم خودرو را به پول تبدیل کنم تصمیم گرفتم با تهدید از صاحبش 6 میلیون پول بگیرم و پژو 206 را به آنها پس بدهم که دستگیر شدم.
بنا به این گزارش، متهم برای تحقیقات بیشتر به دستور بازپرس پرونده در اختیار ماموران پلیس آگاهی تهران قرار گرفته است.
برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 87661 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟