دستبرد به خانه‌ها پس از فرار از دست مأمور بدرقه

اول تیر‌ماه مأموران گشت پلیس در یکی از خیابان‌های ولنجک به جوانی که کنار ساختمانی ایستاده بود و اطراف را می‌پایید، مشکوک شدند و او را زیرنظر گرفتند. آنطور که به‌نظر می‌رسید او زاغزن یک باند سرقت بود. مأموران وقتی به یقین رسیدند که همدستان او وارد آپارتمانی در طبقه اول شده و در حال سرقت هستند، ‌برای دستگیری این گروه از سارقان وارد عمل شدند.
اما همزمان با دستگیری زاغزن، 2سارقی که از طریق بالکن وارد آپارتمان طبقه اول شده بودند، ‌درحالی‌که کیسه‌ای در دست داشتند در یک چشم برهم زدن فرار کردند. هرچند زاغزن باند پس از دستگیری خود را بیگناه دانست اما سرانجام به فعالیت در باند سارقان منزل اعتراف کرد. او گفت که وظیفه‌اش زاغزنی بوده و دزدان 2جوان شهرستانی بودند که معمولا از طریق بالکن یا شیوه تخریب قفل وارد خانه‌ها در شمال پایتخت می‌شدند و دست به سرقت اموال قیمتی می‌زدند.
اعضای این باند خانه‌هایی را شناسایی می‌کردند که چراغ‌هایشان خاموش بود و بعد از اینکه زنگ واحد را می‌زدند و مطمئن می‌شدند کسی داخل خانه نیست وارد آنجا می‌شدند و نقشه دزدی را عملی می‌کردند. زاغزن باند می‌گفت سارقان پس از فروش اموال مسروقه، سهم وی را به حسابش کارت به کارت می‌کردند. متهم دستگیرشده مدعی بود تنها اطلاعاتی که از 2سارق دارد یک شماره موبایل است. این درحالی بود که شماره مورد نظر خاموش بود و هیچ ردی از متهمان در دست نبود.
در چنین شرایطی کارآگاهان بررسی‌های خود را ادامه دادند و با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق شدند ردی از یکی از سارقان در رودهن به‌دست آورند. پس از آن تیمی از ماموران پایگاه اول پلیس آگاهی تهران با دستور قاضی نصرتی، بازپرس شعبه اول دادسرای ویژه سرقت راهی مخفیگاه متهم شدند و او را درحالی شناسایی کردند که سوار بر خودروی پرشیای خود بود. او قصد فرار داشت که مأموران در جریان عملیات تعقیب و گریز دستگیرش کردند. در بازرسی از داخل خودروی وی انواع وسایل برای تخریب خانه‌ها و مقداری پول و طلای مسروقه کشف شد.
نقشه فرار
متهم وقتی به دادسرای ویژه سرقت تهران منتقل شد، تنها به 2فقره سرقت منزل اقرار کرد و مدعی شد که هیچ سابقه کیفری ندارد. اما وقتی سوابق وی به‌دست آمد مشخص شد که او یکی از دزدان حرفه‌ای خانه‌هاست که چند روز پیش در کرج با ضرب و شتم مأمور بدرقه متواری شد. او پس از دستگیری زمانی که قصد انتقال به دادسرا را داشت با ضرب و شتم مأمور فرار کرد و در رودهن مخفی شد. در این مدت هر روز راهی تهران می‌شد و دست به سرقت از خانه‌ها در شمال پایتخت می‌زد که سرانجام گیر افتاد.به گزارش همشهری، سومین عضو این باند سرقت هم دستگیر شد و متهمان برای انجام تحقیقات در اختیار مأموران پایگاه اول پلیس آگاهی تهران قرار گرفتند تا شاکیان احتمالی شناسایی شوند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 99064 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟