قصاص چشم عامل دعوای خونین خیابانی/ مهم‌ترین حکم سال 94 ثبت شد

تحقیقات ابتدایی نشان می‌داد که این نزاع در پی تصادف دو خودروی سواری رخ داده است و مرد جوانی به نام محمدحسین از ناحیه چشم چپ هدف ضربه قرار گرفته و بینایی‌اش را از دست داده است. با توجه به اینکه تیم پزشکی نیز موفق به حفظ بینایی این جوان نشدند مأموران برای دستگیری عامل فراری حادثه وارد عمل شده و با گذشت یک هفته از این اتفاق فردی به نام حامد را دستگیر کردند.
این مجرم در بازجویی‌ها، درگیری و ضربه به محمدحسین را پذیرفت و علت فرارش را ترس اعلام کرد. قضات شعبه 113 سابق دادگاه کیفری استان تهران متهم را محاکمه کردند و به قصاص چشم او رأی دادند اما قضات شعبه 14 دیوانعالی کشور حکم قصاص چشم را نقض و این اقدام را شبه عمد دانستند.
دادرسی پیچیده این پرونده با ارجاع دوباره آن به شعبه هم عرض در شعبه دوم دادگاه کیفری یک ادامه یافت و در این مرحله قضات حکم قصاص چشم را تأیید کردند.
محمدحسین که از ابتدای این محاکمه به دنبال قصاص چشم چپ حامد بود، گفت: «شب حادثه با مادر سوار بر خودرو بودیم که خودروی خانواده متهم که خودروی دیگری آن را بکسل کرده بود با ما تصادف کرد. وقتی به پلیس زنگ زدم ناگهان مادر حامد به او زنگ زد و از او خواست به محل بیاید. حامد نیز وقتی آمد با باتوم تلسکوپی فلزی که همراه داشت به سمت من و مادرم آمد و پس از هل دادن مادرم به زمین ضربه‌ای به چشم من زد که دنیا پیش چشم‌ام تیره و تار شد و حالا فقط قصاص چشم چپ او را می‌خواهم.»با این اظهارات و اعترافات متهم پرونده و تناقض‌گویی‌های او ، قضات وارد شور شدند و طبق ماده 404 که می‌گوید اگر شخصی بدون آسیب رساندن به حدقه چشم بینایی را از بین ببرد فقط به قصاص بینایی محکوم می‌شود مجرم را به قصاص محکوم کردند.

کدخبر: 62346 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟