رولینگ با هشتمین کتاب هری پاتر متولد شد +عکس

شامگاه گذشته انتظار دوستداران کتاب‌های «هری پاتر» به پایان رسید و آن‌ها پس از ساعت‌ها ایستادن در صف شبانه پشت در کتاب‌فروشی‌ها توانستند به اولین نسخه‌های نمایشنامه «هری پاتر و کودک نفرین‌شده» دست پیدا کنند. اولین روز انتشار جدیدترین اثر این نویسنده انگلیسی مصادف شده با زادروز ۵۰ سالگی‌اش. ‌به همین مناسبت نگاهی داریم به فراز و فرودهایی که او پشت سر گذاشته تا به این‌جا رسیده است.
درست زمانی که قطار منچستر به لندن تاخیر داشت، شخصیت‌های اصلی رمان‌های «هری پاتر» یعنی «هری»، «رونالد ویزلی» و «هرمیون گرنگر» به طور کامل در ذهن نویسنده جوانی به نام «جوآن رولینگ» شکل گرفتند. او در شش سال آینده پس از این اتفاق کل دنیای جادویی «هری پاتر» را خلق کرد و نام مستعار «جی. کی. رولینگ» را برای خودش انتخاب کرد. اولین مجموعه این هفت‌گانه با عنوان «هری پاتر و سنگ جادو» در سال ۱۹۹۷ منتشر شد. «رولینگ» از آن زمان به بعد عنوان نویسنده پرفروش‌ترین رمان‌های حال حاضر انگلستان را به دست آورد و کتاب‌هایش بیش از ۲۵ میلیارد دلار فروش داشتند.



«جوآن رولینگ» متولد جنوب‌ غرب انگلستان بود که به همراه پدر، مادر و خواهرش در مرز انگلیس و ولز رشد پیدا کرد. او گفته است که همیشه می‌دانسته روزی نویسنده خواهد شد: «به محض این‌که فهمیدم نویسنده‌ها چه کسانی هستند، دلم خواست نویسنده شوم. روحیاتم کاملا شبیه یک نویسنده بود: تنهایی در یک اتاق با خلق چیزها کاملا احساس خوشحالی می‌کردم.»
«رولینگ» اولین کتاب خود را با نام «خرگوش» در سن شش‌سالگی به نگارش درآورد. در این‌باره می‌گوید: مادرم کارم را تحسین کرد، ایستاد و گفت: «خب چاپش کن». این زن نویسنده دوران نوجوانی چندان شادی را پشت سر نگذاشت. در یکی از مصاحبه‌هایش گفته است: «در ازای هیچ چیزی حاضر نیستم برگردم به دوران نوجوانی. نه هرگز. من از آن زمان متنفر بودم.» او می‌گوید که برای خروج از خانه همیشه بی‌تاب بوده است.



«رولینگ» پس از تحصیل در رشته ادبیات فرانسه و کلاسیک در دانشگاه «اگزتر»، برای کار در سازمان عفو بین‌الملل به عنوان یک محقق راهی لندن شد. در همین زمان بود که با قطار سفری از منچستر به لندن داشت و جرقه‌های نوشتن مجموعه رمان «هری پاتر» زده شد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 159868 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟