بازیگری که عمدا از تلویزیون خداحافظی کرد +عکس

رویا میرعلمی گفت: کناره‌گیری از فضای تلویزیون و نزدیک‌تر شدن به تئاتر، یک اتفاق عامدانه از جانب من است، چراکه جذابیت کاراکترهایی که در متون نمایشنامه‌ای به من پیشنهاد می‌شود در قیاس با آثار تلویزیونی بسیار بیشتر است. نقش‌هایی که در سریال‌ها بر عهده می‌گیرم معمولا ویژگی خاصی را دارا نیست و هر بازیگر دیگری می‌تواند از عهده آنها بر بیاید اما آن خاص بودن و ممتاز بودنی که آرزوی هر بازیگری است در کاراکترهای تئاتری بیشتر است.
او که این شب‌ها با دو نمایش «راپورت‌های شبانه دکتر مصدق» به کارگردان ی اصغر خلیلی و همچنین «همسایه آقا» به کارگردانی حسین کیانی روی صحنه است درباره این دو تجربه خود توضیح داد: نمایش آقای کیانی به تازگی شروع شده اما از اجرای نمایشی که شرح زندگی دکتر مصدق را مورد توجه قرار داده چند هفته‌ای می‌گذرد و ما با استقبال خوب مخاطب رو به رو شده‌ایم. من حرمت بسیار زیادی برای این شخصیت مهم تاریخی قائل هستم و یکی از دلایلی که باعث شد کار را قبول کنم، علاقه قلبی به شخص ایشان بود. متأسفانه در مورد کودتای ۲۸ مرداد هیچ وقت اطلاعات کاملی به دست مردم نرسیده و من شخصا خیلی خوشحالم از اینکه در نمایشی نقش دارم که باعث می‌شود آگاهی مردم درباره این برهه مهم از تاریخ مملکت بالا برود. مصدق کسی بود که قلبش برای میهنش می‌تپید و ما تلاش کرده‌ایم این وجه از شخصیت او را بیشتر برجسته کنیم. برخی از تلاش‌ها و زحمات او به نام دیگر شخصیت‌های تاریخی تمام شده و این نمایش سعی دارد صورت واقعی خدمات مصدق را به مخاطب نشان بدهد.
میرعلمی درباره نقش خود در این نمایش اضافه کرد: من در نمایش «راپورت‌های شبانه دکتر مصدق» در نقش خدیجه دختر او ظاهر شده‌ام. در واقعیت اینگونه است که این شخصیت به خاطر ظلمی که به پدرش می‌شود دیوانه می‌شود و در ۱۷ سالگی در یک بیمارستان روانی در ژنو بستری می‌شود و تا پایان عمر در همان جا باقی می‌ماند. این سرگذشت به قدری تلخ است که ما نتوانستیم دقیقا همان را در نمایش بیاوریم و برای شرح زندگی او کمی تخیل را هم به کار اضافه کردیم تا در نتیجه درام کار نیز بالاتر برود. در نمایش صحنه‌ای وجود دارد که رویارویی خدیجه و پدرش را نشان می‌دهد و این صحنه با تمام بار احساسی‌اش یکی از صحنه‌های مستند کار ماست.
بازیگر سریال «شمعدونی» همچنین درباره نمایش حسین کیانی که از ۱۰ مرداد در سالن باران اجرا می‌رود گفت: این نمایش یک متن عجیب و فوق العاده دارد و یک لایه کمدی آن را جذاب‌تر هم کرده است. من در آنجا در نقش دختری ظاهر شده‌ام که سرایدار است و به همراه خانواده‌اش در یک امامزاده خدمت می‌کند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 180618 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟