هنرمند معروف: اینستاگرام فضای سالمی ندارد، بهتر است فیلتر شود!

از مهران غفوریان این روزها فیلم «ناردون» به کارگردانی فریدون حسن پور اکران شده، فیلم «ارادتمند؛ نازنین، بهاره، تینا» که اولین نقش آفرینی جدی او در سینماست هم در کش و قوس گرفتن پروانه نمایش است و همزمان صحبت هایی مبنی بر کارگردانی سری چهارم «زیر آسمان شهر» هم به گوش می رسد او در تازه ترین گفت و گویش با برنامه «آپاراتچی» درباره این فیلم ها و حاشیه های جشن حافظ صحبت کرده است.

خبرهای جدید از زیر آسمان شهر 4

غفوریان در ابتدای گفت و گو از آخرین وضعیت تولید سریال «زیر آسمان شهر 4» می گوید. به گفت غفوریان او این روزها مشغول طراحی سری جدید سریال زیر آسمان شهر با مشاوره رضا عطاران است. غفوریان حضور مهران مهام، رضا عطاران و اصغر پور محمدی به عنوان مدیر شبکه سه را اصلی ترین دلیلی می داند که باعث شده جرات پیدا کند و به فکر ساخت سری جدید سریال محبوب ابتدای دهه هشتاد تلویزیون باشد.

غفوریان در خصوص جزئیات داستان و حضور شخصیت ها در سری جدید می گوید: «کاراکترها و شخصیت پردازی ها مانند سری سوم سریال است و حضور سه کاراکتر خشایار(حمید لولایی)، فولاد (یوسف تیموری) و بهروز خالی بند (خود غفوریان) قطعی شده اند. قرار است یاد و خاطره شخصیت غلام شیش لول بند(زنده یاد کیومرث ملک مطیعی) هم زنده شود. آغاز و شکل گیری سری جدید با رفتن بهروز به سراغ مهتاج خانم با بازی ملکه رنجبر و پرسش درباره این که دیگر ساکنان کجا هستند و چه می کنند، آغاز می‌شود.» به گفته او تیم اصلی نویسندگان هنوز مشخص نشده است و درحال حاضر سیروس میمنت با مشاوره عطاران مشغول نوشتن طرح سری چهارم برای ارائه به شبکه سه است.

اما ساخت «آسمان شهر 4» با یک اما و اگر جدی مواجه است که غفوریان درباره آن توضیح می دهد: «در سری جدید نظر من و آقای مهام این است که اگر نویسندگان خوب و درجه یک پیدا کردیم کار را شروع کنیم. قرار گذاشته ایم همه زندگی، اعتبار و آبرویی که در این سال ها به دست آورده ایم را پای این کار بگذاریم. به همین علت کار حد وسط نخواهد داشت یا بد است که همه داشته های این سال های ما بر باد خواهد رفت و یا خوب خواهد شد که به اعتبار ما اضافه خواهد کرد.» به گفته غفوریان سری اول زیر آسمان شهر 92 درصد و سری سوم 70 درصد ببینده داشت و دلیلی که سری سوم نسبت به سری اول و دوم سیری نزولی طی کرده بود به دلیل توالی ساخت و افت متن ها بود و به همین علت او به شدت دنبال نویسنده های خوب است.

اختلاف با مهران مدیری

با اینکه در سال های اخیر غفوریان در آثاری چون سریال «درحاشیه 1و 2» و مجموعه «شوخی کردم» حضور داشته اما جدا شدن ناگهانی او از «در حاشیه 2» باز هم شایعه به اختلاف خوردن او و مدیری را سر زبان ها انداخت که غفوریان این موضوع را تمام و کمال رد می کند: «در طول ساخت سریال اختلافی بین من و مهران مدیری رخ نداد ولی تولید «در حاشیه 2» کمی طولانی شد و با قرارداد من برای فیلم ناردون هم پوشانی زمانی داشت. به هین دلیل برای حضور سر صحنه فیلم ناردون مجبور به ترک در حاشیه شدم و بنا به خواست من قسمت خداحافظی ام نوشته شد.» غفوریان درباره تجربه فیلم «ناردون» هم می گوید علاوه بر فیلم نامه، کارگردانی حسن پور را هم دوست داشته و به نظرش منصور سهراب پور تهیه کننده این فیلم انسان بسیار شریفی است البته به گفته خودش بعید است که «ناردون» مثل فیلم های پرفروش چند ماه اخیر فروش میلیاردی داشته باشد.

درباره «ارادتمند؛ نازنین، بهاره، تینا»

غفوریان در تازه ترین اثر عبدالرضا کاهانی که این روزها بر سر گرفتن پروانه نمایش آن مناقشات زیادی وجود دارد برای اولین نقشی کاملا جدی بازی کرده، تفاوت این نقش با آثاری که تا امروز بازی کرده باعث شده شاید بیش از هر کس دیگری نگران سرنوشت فیلم «ارادتمند؛ نازنین، بهاره، تینا» باشد: «یکی از دغدغه های مهم من امکان تلف شدن فیلمی است که با عبدالرضا کاهانی کار کرده ایم. کار بسیار پر زحمتی بود و نقش بسیار سختی داشتم. در طول کار آقای کاهانی به عوامل می گفت با مهران شوخی نکنید چون نقش مهران با خودش فاصله زیادی دارد. برای من در بازیگری تجربه جدیدی بود که الحمدلله شنیده ام که گفته‌اند خوب از آب در آمده. خب هیات جدیدی برای بازبینی دوباره کار آقای کاهانی تشکیل شده که امیدوارم با نگاه متفاوت و بهتری بازبینی را انجام دهند و فیلم به اکران برسد ولی در کل امیدوارم هیچ اثر فرهنگی اصطلاحا داخل کمد نماند.» به گفته غفوریان موضوع فیلم کاهانی داستان سه دختر جوان در جامعه امروز است، دخترانی که اصطلاحا در پی تلکه کردن مردها هستند و از نظر او فیلم مسئله خاصی ندارد و فقط یک معضل اجتماعی را بیان می کند.

حاشیه های جشن حافظ

در دو هفته اخیر انتشار عکس های برخی بازیگران در هفته نامه «یالثارات» و انتقاد توهین آمیز این نشریه به نوع پوشش این بازیگران باعث شد غفوریان که عکس او و همسرش هم جزو عکس های منتشر شده بود دست به انتشار عکس دیگری از خودش بزند که آن عکس هم حسابی سر و صدا به پا کرد. او به این دلیل که «یالثارات» توهین به هنرمند ان را تیتر کرده این نشریه را به رسمیت نمی شناسد و در نتیجه حرف زیادی در این مورد ندارد اما در مورد عکسی که در جواب توهین این هفته نامه منتشر کرد توضیح کوتاهی می دهد: «دوست زیر پتو که در کنار من ایستاده یکی از دوستان پسرم به نام میثم است و برای بازسازی فرش قرمز جشن حافظ در ورودی یکی از هتل های تهران عکس را گرفتیم. حرف عکس این بود که اگر خواستار به وجود نیامدن حرف و حدیث هستم چاره یی جز حذف همراهم ندارم. البته از همسرم به خاطر عکس ها و حواشی ایجاد شده عذر خواهی می کنم. همسرم به طور کل مخالف انتشار عکس است و تمایلی به همراهی من روی فرش قرمز به خاطر عکس گرفتن های متعدد عکاسان ندارد ولی با درخواست من در جشن حافظ همراهی ام کرد که عکاس آن عکس در لحظه ای که باد زده عکسش را گرفته و همان هم منتشر شده، خب اگر عکاس های عزیز چند تا عکس می گیرند بهتر است عکسی را منتشر کنند که با موازین ما سازگار تر است.»

دفاع تمام قد از تلویزیون

غفوریان که مثل بسیاری از بهترین کمدین های امروز ایران از جمله مهران مدیری و رضا عطاران بزرگ شده تلویزیون است در در بخش دیگری از این گفت و گو به دفاع تمام قد از تلویزیون می پردازد: «در دفاع از تلویزیون باید بگویم که خوشبختانه تلویزیون بی اخلاقی نداریم. سریال های تکراری داریم اما تا امروز در تلویزیون بی ادبی و واژه های رکیک ندیدم. این از نقاط مثبت تلویزیون ما است. البته این از روی غیر واقعی بودن روابط انسانی ما در مقابل دوربین نیست، حتی اگر فیلمی بسازیم که فرزندی به شکل اغراق شده به خانواده ش احترام می گذارد باز هم به نظر من خیلی خوب است. با اخلاق تر از تلویزیون ما در بین شبکه های تلویزیونی دنیا وجود ندارد. البته من از لحاظ اخلاقی به مسئله نگاه میکنم و حرفم ربطی به مسائل سیاسی که برخی معتقدند در این زمینه تلویزیون بعضی مسائل را عنوان نمی کند ندارد. ریشه تلویزیون ما خانوادگی است. در هر ساعتی آن را روشن کنیم برای هر سنی برنامه مناسب پخش می شود. البته متاسفانه اخیرا بعضی از شبکه ها مواد مخدر و وسایل مصرف آن را برای اطلاع رسانی نشان می دهند که به نظرم کار اشتباهی است و از تلویزیون خواهش دارم پخش این برنامه ها را قطع کند.» او «زیر آسمان شهر»، «زن بابا»، «راه در رو» و «در حاشیه» را 4 سریالی می داند که برای شخص او از اهمیت و جذابیت بیشتری برخوردارند.

و بالاخره اظهار نظر جالب و عجیب غفوریان درباره استفاده از شبکه های اجتماعی در فضای مجازی : «تنها راه ارتباطی برای من پیامک و زنگ زدن است. به نظرم حضور در این شبکه ها نه تنها ما را اصطلاحا جلو مانده- بر وزن عقب مانده نمی کند - بلکه وا مانده هم می کند. به نظرم یکی از زیبایی های اینستاگرام می‌تواند فیلتر شدن آن باشد چرا که فضای آن اصلا فضای سالمی نیست.» برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.
آخرین خبر های حایشه ای المپیک 2016 ریو در رکنا.

کدخبر: 180692 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟