سانس‌های گِشِر را به لانتوری دادند/ اعتراض تند کارگردان +عکس
فیلم

سینمایی «گِشِر» Gesher نخستین فیلم سینمایی و مستقل «وحید وکیلی‌‌فر»؛ منتخب جشنواره‌های معتبر بین‌المللی فیلم و برنده جوایز معتبری همچون؛ جایزه «هوبرت بال فاند» از جشنواره بین‌المللی فیلم «روتردام» هلند، جایزه ویژه داوران از جشنواره بین‌المللی فیلم «سن پطرزبورگ» روسیه و همچنین جایزه بهترین فیلم از جشنواره بین‌المللی فیلم «ابوظبی» در امارات، از روز دوشنبه 11 مرداد ماه جاری در گروه سینمای «هنر و تجربه» آغاز شده است؛ «وحید وکیلی‌‌فر» کارگردان این فیلم، به دلیل پخش فیلم سینمایی «لانتوری» به جای فیلم سینمایی «گِشِر» یادداشت اعتراضی را نوشته که متن کامل آن در زیر آمده است:
«وحید وکیلی‌‌فر» کارگردان فیلم سینمایی «گِشِر» در آغاز این یادداشت نوشته است: در حالی‌که رؤیای اکران و دیده‌شدن فیلم‌های مستقل، پس از سال‌ها باآمدن گروه «هنر و تجربه» و حضور مدیران و کا رکنا ن صادق و دلسوزش محقق شده است، و در این مدت، بنده و همفکرانم تمام قد از آن حمایت کرده و خواهیم کرد، متأسفانه این روزها آن نسیم دلنشینی که به واسطه این گروه، بر سینما وزیدن گرفته بود با آمدن طوفانی از جنس بدنه و سینمایی دیگرگون، در حال فرونشستن است.
وی در ادامه این یادداشت اعتراضی نوشته است: فیلم «گِشِر» به کارگردانی بنده، چند روزی است اکران آن در گروه سینمای «هنر و تجربه» به همان شیوه تک سانس آغاز شده است، اما ظاهرا همین سانس‌ها را هم سینماداران برنمی‌تابند و علی‌رغم آنکه سالن‌های تحت اجاره «هنر و تجربه» موظف هستند حتی برای یک نفر هم فیلم‌ها را پخش کنند، سینما کوروش در چند روز گذشته، این اصل را زیر پا نهاده، و علی‌رغم حضور و مراجعه تعدادی که برای تماشای فیلم «گِشِر» رفته بودند به بهانه مشکل فنی از فروش بلیت امتناع کرده و فیلم را پخش نکرده‌اند و به جای آن «لانتوری» فیلم ارزشمند و قابل اعتنای دوست نازنینم «رضا درمیشیان» اکران شده است که استقبال از آن، خود جای خوشحالی است.
کارگردان فیلم «گِشِر» که تاکنون در فستیوال‌های معتبر و متعدد سینمایی همچون؛ سن سباسیتن، سه قاره نانت، روتردام، بوسان، سیدنی، رم، تالین، نوو سینما و ... به نمایش درآمده، نوشته است: اما مسئله این است، اگر فیلم و فیلم‌هایی همچون «گِشِر» که متعلق است به جریان مستقل و هنر و تجربه و خود صاحب این خانه، همین تک سانس‌ها را هم توسط سینماداران از آن دریغ شود، دیگر از هنر و تجربه چه باقی می‌ماند. باید پرسید به جز منفعت طلبی به چه حق دیگری مدیران سینما کوروش این اجازه را به خود داده‌اند که مانع دیده‌شدن فیلم حتی برای اندک مخاطب مشتاقش شوند!؟
«وحید وکیلی‌‌فر» در پایان این یادداشت نوشته است: در انتها باید به تمام افراد سودجویی که به واسطه این گروه، منافعشان به خطر افتاده باید یادآور شوم، غول از چراغ جادو بیرون آمده است و نمی‌توان مانع آن شد.

پاسخ مدیر سینما کوروش
علی سرتیپی در پاسخ به گلایه‌ی وحید وکیلی‌فر مبنی بر عدم نمایش فیلمش و جایگزینی «لانتوری» (ساخته‌ی رضا درمیشیان) به ایسنا گفت: فیلم «گشر» در گروه هنر و تجربه اکران شده است و آمار مخاطبان این فیلم در پردیس کورش و سایر سالن‌ها موجود و قابل استناد است. اگر این فیلم در هفته‌ی گذشته سانسی داشته که فیلم نمایش داده نشده است، به این دلیل بوده که کسی بلیت نخریده و زمانی که سالن خالی باشد با هماهنگی یک فیلم دیگر از گروه هنر و تجربه جایگزین می‌شود بنابراین احتمالاً با هماهنگی مسئولان گروه هنر و تجربه فیلم «لانتوری» که آن هم در این گروه نمایش داده می‌شود، جایگزین شده است.
این سینمادار در پاسخ به گفته‌ی وکیلی فر مبنی بر اینکه «به جز منفعت طلبی به چه حق دیگری مدیران سینما کوروش این اجازه را به خود داده‌اند که مانع دیده‌ شدن فیلم حتی برای اندک مخاطب مشتاقش شوند!؟» اظهار کرد: سالن نمایش دهنده‌ی این فیلم در پردیس کورش به فیلم‌های هنر و تجربه اختصاص دارد و درآمد آن هم متعلق به همین گروه است و ما هیچ سودی در آن نداریم. فیلمی هم که جایگزین «گشر» شده است جزو همان گروه سینمایی بوده و ما فرضاً «بارکد» یا «دراکولا» را جایگزین نکرده‌ایم که بگویند دنبال منفعت بوده‌ایم!
«گشر» به کارگردانی وحید وکیلی‌فر و تهیه‌کنندگی محمد رسول‌اف محصول 1387 است که از 11 مرداد در گروه هنر و تجربه به نمایش در آمده است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.
آخرین خبر های حایشه ای المپیک 2016 ریو در رکنا.

کدخبر: 180717 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟