بازیگر معروف نمی خواهد بازنشسته شود/کارهای من قابل تقلید نیست +عکس

فروش افتتاحیه 61 میلیون دلاری فیلم اخیر « جکی چان » در چین، رکورد بهترین افتتاحیه محصولات بومی تاریخ سینمای این کشور را شکست. در ادامه مصاحبه ای جالب و صمیمی با این شخصیت محبوب سینمای رزمی را می خوانید :
فکر می‌کردید «اسکیپتریس» در چین با چنین افتتاحیه قابل توجهی نمایش عمومی خود را آغاز کند؟
بله. تماشاگران سینما در چین در سال‌های اخیر، استقبال خیلی خوبی از محصولات خوش ساخت و قوی می‌کنند. نکته جالب و اصلی این است که این فقط بلاک باسترهای هالیوودی نیستند که مورد توجه قرار می‌گیرند. شما می‌بینید فیلم‌های چینی و هنگ کنگی هم بازار فروش خیلی خوبی در جدول گیشه نمایش سینماهای کشور دارند. این یک موقعیت خیلی خوب برای تولیدات داخلی و صنعت سینمای چین است. در سطح بین‌المللی کمتر کشوری را پیدا می‌کنید که تا این حد، از محصولات داخلی خودش حمایت کند.

آیا گوشه چشمی هم به بازار بین‌المللی و آمریکا دارید؟
حتما. فیلم‌های چینی در بین کشورهای منطقه، طرفداران زیادی دارد. یادتان باشد چین یکی از قوی‌ترین صنعت‌های فیلمساز ی را در این نقطه از جهان دارد. تماشاگران آمریکایی هم، مرا خیلی خوب می‌شناسند و همیشه نگاهی مثبت به فیلم‌هایم داشته‌اند. کارگردان «اسکیپتریس» هم رنی هارلین است، که از هالیوود به چین آمده است.

برخی منتقدان سینمایی می‌گویند جکی چان برای بازی در نقش‌های اکشن کمی پیر شده است. با این نظر موافقید؟
خب، طبیعی است یک بازیگر نمی‌تواند برای همیشه در قالب نقش‌هایی ظاهر شود که در ابتدای کارش بازی می‌کرده است. اما فیلم‌های من متفاوت از بقیه محصولات ژانر اکشن هستند. آنها کمدی اکشن‌های خاصی هستند که فقط من می‌توانم در آنها بازی کنم. این سبک فیلم‌ها، خاص من است. مهم‌ترین نکته این فیلم‌ها این است که بدل کاری‌های شان را خودم انجام می‌دهم. این کار تخصص من است. یادتان باشد من یک رزمی‌کارم که در فیلم‌ها هم بازی می‌کنم. هنر رزمی‌کاری در این فیلم‌ها به کمکم می‌آید تا صحنه‌های اکشن جذاب و خنده‌داری خلق کنم. شما وقتی ورزش می‌کنید، سرحال هستید و توانایی انجام یک سری تحرکات دشوار را دارید. هیچ وقت جزو آن دسته از بازیگرانی نبودم که سیگار می‌کشد و به دنبال چیزهای ناباب می‌رود. زندگی سالمی داشته‌ام و ورزش حرف اول را در کارهایم زده است.

در طول این سال‌ها خیلی‌ها تلاش کردند پا جای پای شما بگذارند و موفق هم نشدند.
همیشه گفته‌ام، هیچ وقت تلاش نکنید شبیه جکی چان شوید. جکی چان یکی است (می‌خندد) کاری که من می‌کنم قابل تقلید نیست. این ترکیبی از هنر بازیگری و ورزش رزمی است که به نام من ثبت شده. اوایل کارم خودم هم فکر نمی‌کردم قرار است به صورت شناسنامه کاری‌ام درآید. شما فقط یک بروس لی دارید و نمی توانید آن را تکرار کنید. دلیلش این است که او در کنار بازیگر بودن، از هنر کاراته بهره زیادی می‌برد. در اینجا، فقط بحث بازیگری و بازی خوب نیست. به هنر دیگری هم نیاز است که در تلفیق با هنر بازیگری، چیز تازه و خاصی را ارائــه می‌کند.

زخمی شدن‌های مکرر سر صحنه فیلمبرداری هم به صورت یکی از مشخصه‌های اصلی کارتان درآمده است.
این خیلی مهم است که سر صحنه زخم برمی‌دارم. این نشان می‌دهد نسبت به کارم جدی هستم و بدلکاری‌ها را شوخی نمی‌گیرم. خیلی به این موضوع اهمیت نمی‌دهم. این هم بخشی از کار و حرفه ماست. خوشحالم که انجام بدلکاری فیلم‌هایم به وسیله خودم، خیلی از همکاران هالیوودی‌ام را به این فکر انداخت که اجرای بدلکاری فیلم‌هایشان را خودشان به عهده بگیرند. شما وقتی این کار را انجام می‌دهید، این پیام را به تماشاگران و طرفدارانتان منتقل می‌کنید که برایشان ارزش قائل هستید.

از گرفتن لقب بازیگر بی باک و نترس سینما خشنودید؟
اینها تبلیغاتی است که رسانه‌ها می‌کنند. من هم زمان بازی در صحنه‌های سخت و خطرناک، احساس ترس می‌کنم، اما باید آنها را بازی کرد. آنهایی که فکر می‌کنند آدمی نترس هستم، از من دیوانه‌تر هستند!
با این که رسانه‌ها به عنوان یک ستاره از شما اسم می‌برند، چرا خودتان علاقه‌ای به این موضوع ندارید؟
نمی‌خواهم یک ستاره سینما باشم و از من به عنوان سوپر استار اسم ببرند. عمر ستاره‌های سینما مثل عمر ستارگان آسمان کوتاه است. همیشه خواسته‌ام در کارم عمری طولانی داشته باشم. هیچ وقت به دنبال این نبودم که حضوری کوتاه مدت و گذرا در دنیای بازیگری و سینما داشته باشم.

جالب است که لقب بازیگر خانواده‌ها را گرفته‌اید.
زمان بازی در هر فیلمی یک سری قانون دارم که آنها را رعایت می‌کنم. بخوبی می‌دانم اعضای خانواده‌ها تماشاچی اصلی فیلم‌هایم هستند. برای همین، در فیلم‌هایی بازی می‌کنم که جمع خانواده بتوانند براحتی برای تماشای آن، راهی سالن نمایش شود. هر چیزی که از سوی خانواده‌ها مذموم است، از سوی من هم رد می‌شود. به همین دلیل است که خانواده‌ها به من و فیلم‌هایم اطمینان دارند و با خیال راحت، به تماشای آنها می‌نشینند.

نمی‌خواهید اعلام بازنشستگی کنید؟
نوع اقبال تماشاگران از فیلم‌هایم نشان می‌دهد هنوز وقت آن نرسیده است. هر وقت زمان آن رسید، خودشان خبرم می‌کنند!
برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 180743 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟