سلمان خان ماشین فروش شد +عکس

آن ها با توجه به فروش بالا و موفقیت آمیز فیلم های شش سال اخیر او، عقیده دارند در حال حاضر سینمای هند ستاره ای بزرگ تر و محبوب تر از او ندارد. جامعه مسلمانان هند از این موضع گیری استقبال، اعلام حمایت و ابراز خشنودی کرده است. واقعیت این است که از سال 2010 تا به حال، تمام فیلم های سلمان 50 ساله فروش های کلانی در جدول گیشه نمایش سینماهای این کشور آسیایی کرده اند و او، فیلم کم فروشی نداشته است.
به نوشته سایت اینترنتی ایندیا اف ام، موفقیت سلمان خان در حالی نصیب او می شود که هنرمند ان هندو و مسیحی زیادی در بالیوود کار می کنند و بخش عمده صنعت سینمای هند در اختیار هنرمندان هندو قرار دارد که مذهب رسمی کشور هند است.
تحلیل گران اقتصادی سینما، وضعیت کنونی سلمان خان را با وضعیت استثنایی آمیتاب بچن در دو دهه هفتاد و هشتاد میلادی مقایسه می کنند.
به گفته آن ها، بچن در این دو دهه سلطان بلامنازع جدول گیشه سینماهای هند بود و هر فیلم تازه او، طوفانی در سینماها و جدول گیشه نمایش به راه می انداخت. مونماهان دسای تهیه کننده و فیلم ساز پرقدرت بالیوودی که فیلم های پرفروشی را با بازی بچن کارگردانی کرد، در سال 1981 گفت:« آمیتاب مثل سیلابی است که هر هفتاد سال یک بار، خلق و جاری می شود.» منتقدان عقیده دارند این جمله را می توان حالا در رابطه با سلمان خان تکرار کرد.
همین منتقدان می گویند قدرت در جدول گیشه نمایش همراه خودش مسئولیت و مسئولیت پذیری هم می آورد. سلمان می داند که محبوب عموم تماشاگرانی است که از او سرگرمی می خواهند و با هر فیلم تازه خود، چیزهایی اضافه تر و بیشتر از فیلم های سرگرم کننده معمول بالیوودی ارائه می کند. به نظر می رسد او به خودش هم قول داده که تماشاگران را نا امید نکند و با هر فیلم، چیز جدیدی به بالیوود اضافه کند. از همین رو است که این روزها در رسانه های گروهی از سلمان خان با القابی هم چون «ماشین فروش»، «قطار موفقیت» و «سلطان گیشه» اسم برده می شود.
ماه گذشته که تازه ترین فیلم بازیگر با نام «سلطان» به روی پرده سینماها رفت، همه این پرسش را مطرح کردند که آیا می تواند رکورد فروش فیلم ها در سینمای هند را بشکند یا خیر. این فیلم بالاخره توانست به فروشی 300 کروری (هر 100 کرور حدود 16 میلیون دلار است) دست پیدا کند. با این رقم فروش، نام دو فیلم 300 کروری وارد فهرست جدول فروش فیلم های سلمان شد. فیلم دیگر «داداش جان باجرانجی» است، که سال گذشته میلادی درهند اکران عمومی شد. عامر خان فقط یک فیلم 300 کروری (پی کی) دارد و شاهرخ خان و هریتیک روشن دیگر رقبای سلمان، هنوز نتوانسته اند فروشی 300 کروری را تجربه کنند.
اهل فن به این نکته اشاره می کنند که موفقیت های کلان مالی اخیر سلمان خان، مسئولیت و توجه او به انتخاب فیلم هایش را بیشتر کرده است. در این حالت، بازیگر باید کاملا در نوع فیلم نامه هایی که برای کار انتخاب می کند، دقت کند و مراقب باشد که بی گدار به آب نزند. منتقدان سینمایی عقیده دارند سلمان خان آن قدر باهوش و کارکشته هست، که در انتخاب های بعدی خود نیز کارهایی را انتخاب کند که عموم تماشاگران هندی را هیجان زده کند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.
آخرین خبر های حاشیه ای المپیک 2016 ریو در رکنا.

کدخبر: 180963 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟