کارگردان مشهورترین فیلم عاشقانه‌ سینما درگذشت +عکس

آکادمی علوم و هنرهای سینما از درگذشت کارگردان «داستان عشق / Love Story» خبر داد. «داستان عشق» با بازی الی مک‌گرا و رایان اُنیل دهۀ 70 میلادی به سینما آمد و به یکی از محبوب‌ترین عاشقانه‌های تاریخ سینما بدل شد.
هیلر بین از سال 1993 تا سال 1997 ریاست آکادمی علوم و هنرهای سینما؛ نهاد برگزارکننده مراسم اسکار را برعهده داشت و علاوه بر آن مدت‌ها عضو شاخه کارگردانان این آکادمی بود.
او پیش از ریاست بر آکادمی علوم و هنرهای سینما به عنوان یکی از چهره‌های تاثیرگذار هالیوود از سال 1989 تا سال 1993 ریاست انجمن کارگردانان آمریکا را برعهده داشت.
شریل بون آیزاکس رییس کنونی آکادمی علوم و هنرهای سینما درگذشت هیلر را «بسیار غمبار» توصیف کرد و در ادامه افزود: «من در دوران ریاست هیلر شاهد بودم که او چگونه خود را وقف این کار و اشتیاق دیرینش به داستان‌سرایی تصویری می‌کند.»
این کارگردان پرکار بین سال‌های 1957 تا 2006 بیش از 30 فیلم در ژانرهای مختلف سینمایی از جمله کمدی، درام، داستا‌ن‌های جنگ و موزیکال ساخت. بازیگرانی چون رایان اُنیل، جرج سی‌.اسکات، ماکسیمیلیان شل و جان مارلی با بازی در فیلم‌های او نامزد جایزه اسکار شدند.
او در کمدی ضدجنگ «آمریکایی کردن امیلی» با بازی جیمز گارنر و جولی اندروز و کمدی سیاه «بیمارستان» با بازی جرج سی.اسکات با پدی چایفسکی نمایشنامه‌نویس و فیلمنامه‌نویس سرشناس آمریکایی همکاری کرده بود.
به گزارش خبرآنلاین، اما در واقع بزرگترین برگ برنده کارنامه کاری هیلر «داستان عشق» بود که برای دریافت هفت جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی نامزد شد. البته در نهایت تنها جایزه بهترین موسیقی فیلم را دریافت کرد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.
آخرین خبر های حاشیه ای المپیک 2016 ریو در رکنا.





اخبار زیر را از دست ندهید:

مرگ برادرزاده هنرپیشه طنز ایران با خوردن نوشیدنی الکی دست ساز در میهمانی شبانه ولنجک

عکس تلخ از یک کودک که دل مردم جهان را شکست

پیش بینی طنز آمیز مهران مدیری به واقعیت تلخ تبدیل شد/ مرگ یک معتاد زیر کتک مامور کمپ ترک اعتیاد+ عکس متهم

اقدام کثیف و زشت داماد با مادر زنش

اقدام ناجوانمردانه یک مرد با زن مهربان و دختر 3 ساله / کارآگاهان 878 روز سایه به سایه در تعقیب مرد کثیف بودند+عکس

ثروتمند شدن دختر 19 ساله فقیر تهرانی از سوی یک زن ایتالیایی

دردسر وردهای سیاه و عاشقانه یک مرد برای زن شوهردار

حمله وحشیانه 4 پسر خشن به زن جوان در روز روشن / این 4 جوان قمه به دست را می شناسید+عکس

قصاص در انتظار عموی قاتل / 3 برادر جشن عروسی را سیاهپوش کردند

درگیری خونین 15 تن در صف عابربانک

کدخبر: 191870 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟