برای تقسیم فیلم‌ها به آن ها انگ نزنید +عکس

او همچنین از میزان فروش فیلم خود در گروه هنر و تجربه اعلام رضایت می‌کند و می‌گوید مخاطبان همچنان در سالن‌های سینما از این فیلم استقبال می‌کند.
صناعی‌ها که فیلمش پروانه نمایش سینمایی دارد و امسال می‌تواند در جشن سینمای ایران با سایر فیلم‌ها به رقابت بپردازد، در مورد تفکیک فیلم‌های ویدیویی و سینمایی در جشن سینمای ایران به آی سینما گفت:«امروز تمام فیلم‌های با پیشرفت تکنولوژی دیجیتالی شدند و دیگر همه فیلم‌ها به صورت دیجیتالی ساخته می‌شود و به همین دلیل دیگر جدا کردن پروانه نمایش سینمایی با ویدیویی دلیلی ندارد. به نظر من بهتر است پروانه نمایش‌ها به دوبخش سینمایی و غیر سینمایی تبدیل شود، زیرا این دسته بندی‌ها نادرست، باعث اختلاف نظر‌های متعدد بین شورای سیاست‌گذاری «هنر و تجربه» و مسئولان برگزاری جشن سینمای ایران شده است و به نظر من منطقی نیست که فیلم‌ها با این گونه محدودیت‌ها مواجه شوند.»
صناعی‌ها در ادامه می‌گوید: «اگر بخواهیم از طرف دیگر به این قضیه نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که تصمیم خانه سینما نسبت به این موضوع هم می‌تواند تا حدودی درست باشد، زیرا شخصی که برای پروانه ساخت و نمایش فیلم سینمایی خود، نزدیک دو سال صبر کرده است، نباید با کارگردانی که برای دریافت پروانه ساخت ویدیویی خود تنها دو هفته معطل شده، در یک رویداد مورد قضاوت قرار گیرد. ما برای دریافت پروانه ساخت «احتمال باران اسیدی» نزدیک به دو سال معطل شدیم. اما در نهایت باید بگویم، این موضوع باعث نمی‌شود که بین فیلم‌های سینمایی و ویدیویی در جشن سینمای ایران تفاوتی ایجاد شود.»
این کارگردان جوان در مورد برگزاری جشن جداگانه‌ برای فیلم‌های گروه هنر و تجربه با حمایت خانه سینما می‌گوید: «به نظر من حضور بخش هنر و تجربه در جشنواره‌های مختلف نظیر فجر و جشن خانه سینما مفید است. به طور مثال فیلم ما در جشنواره دو سال پیش در دو بخش «نگاه نو» و «هنر و تجربه» حضور داشت. اما این سیاست غلطی است که ما بخواهیم فیلم‌های گروه «هنر و تجربه» را از جشنواره‌ها جدا کنیم و به آنها انگ بزنیم.»
اما بهتاش صناعی‌ها که ماه‌هاست فیلم‌‌اش در گروه هنر و تجربه به نمایش درمی‌آید، در مورد اعلام فروش فیلم‌های این گروه سینمایی، اطلاعات جدیدتری را ارائه می‌کند و در رابطه با عدم اعلام فروش فیلم‌های این گروه از سوی مسئولان هنر و تجربه می‌گوید: «گروه سینمایی «هنر و تجربه» فروش هفتگی و ماهانه فیلم‌ها را به صورت منظم و دقیق به عوامل فیلم‌ها اعلام می‌کنند. به نظر من اعلام فروش فیلم‌ها، متعلق به سینمای هنری نیست و مناسب فیلم‌های تجاری است تا با توجه به این موضوع، فروش روزانه و هفتگی خود را به رخ یکدیگر بکشند. فیلم‌های سینمای بدنه، در طول یک یا نهایتا دو ماه به نمایش در می‌آیند و بعد از آن از پرده پایین می‌آیند، اما فیلم‌های هنر و تجربه نزدیک به یکسال بر روی پرده سینماها می‌مانند و فروششان به صورت قطره‌ای و در طول زمان بدست می‌آید و این مناسب نیست که فروش این‌گونه فیلم‌ها را هر هفته یا هر ماه اعلام شود.»
صناعی‌ها در پایان با بیان این‌که از فروش «احتمال باران اسیدی» راضی است در مورد حضور این فیلم در شبکه نمایش خانگی می‌گوید: «خوشبختانه همچنان از «احتمال باران اسیدی» در سینماهای گروه هنر وتجربه استقبال می‌شود و در این مدت، فیلم فروش خوبی داشته است. به همین دلیل و با توجه به تمایل گروه هنر و تجربه، این فیلم همچنان به اکران خود در این گروه ادامه خواهد داد. البته صحبت‌هایی در مورد پخش این فیلم در شبکه نمایش خانگی انجام دادیم، اما هنوز چیزی قطعی نشده است.» برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.
آخرین خبر های حاشیه ای المپیک 2016 ریو در رکنا.

کدخبر: 192360 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟