فیلم عطاران صادرات فرهنگی کرد +عکس

«من سالوادور نیستم» به کارگردانی منوچهر هادی و با بازی رضا عطاران از اوایل اسفندماه سال گذشته در سینماهای کشور به نمایش درآمد و توانست در اکران عید نوروز به فروش بسیار موفقی دست پیدا می‌کند و با فروش 14 میلیارد تومانی خود به دومین فیلم پر فروش تاریخ سینمای ایران تبدیل شود.
اما با عرضه فیلم «من سالوادور نیستم» در شبکه نمایش خانگی‏، سخنگوی کمیسیون فرهنگی به تمجید این فیلم پرداخته و از «من سالوادور نیستم» به عنوان فیلمی اسلامی یاد کرد. احد آزادی خواه درباره این فیلم به خانه ملت گفته است: «این فیلم را باید به واقع نوعی صادرات فرهنگی جمهوری اسلامی ایران دانست. به همین دلیل در کمیسیون فرهنگی مجلس نیز در زمان اکران از آن به خوبی دفاع شد. فیلم سینمایی «من سالوادور نیستم» مبانی اعتقادی و فکری اسلام را در کشوری دیگر مانند برزیل اشاعه می‌دهد و در بطن و متن فیلم نیز تقید و تعهد یک مسلمان در خارج از کشور دیده می‌شود و جالب‌تر استقبال مردم آن سرزمین از این تعهد و تقید است.»
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه تمجید‌های خود از فیلم «من سالوادور نیستم» اضافه می‌کند: «ترویج فرهنگ مسلمانان نوع دوست و انسان دوست در مقابل تفکر داعشی که به عنوان اسلام و مسلمانی در جهان تبلیغ می‌شود در این فیلم به خوبی هویدا است. داستان، طنز فیلمنامه، بازی و کارگردانی فیلم سینمایی «من سالوار نیستم» نیز به خوبی در تحقق اهداف انسان دوستانه و معرفی ایران به‌عنوان کشوری صلح طلب تاثیر مستقیم و فزآینده‌ای داشتند.»
نماینده مجلس دهم نظرات خود در مورد فیلم «من سالوادور نیستم» را تخصصی تر می‌کند و با بیان این‌که این فیلم بارمعنایی بسیار بالایی دارد، درباره موضوع و لوکیشن فیلم منوچهر هادی می‌گوید :«همچنین معتقدم این دست از فیلم‌های طنزمحور که بار معنایی بالایی را به زبان ساده به سمع و نظر مخاطب می‌رسانند می‌توانند تاثیر بسزایی در افزایش فرهنگ و تزریق اهداف مورد نظر در جامعه و حتی تاثیرگذاری بر مردم سرزمین‌های دیگر داشته باشند لذا مسئولان باید به سینما به عنوان ابزار و رسانه‌ای فرهنگ‌ساز نگاه ویژه‌ای کنند. «من سالوادور نیستم» ساخته متفاوت منوچهر هادی یک فیلم طنز اجتماعی است و در آن از تمام عوامل و عناصری که قابلیت سرگرم سازی و خنداندن تماشاگر را داشته‌اند استفاده شده است؛ چهره‌های مطرح همچون رضا عطاران، لوکیشن چشم نواز کشور برزیل، شوخی‌های مرسوم این قبیل آثار و عطاران و طنازی‌های غیرمرسوم با افراد و موضوع‌ها از جمله تمهیداتی است که فیلمساز در فیلمش از آن‌ها بهره گرفته است.»
آزادی خواه در مورد داستان کلی «من سالوادور نیستم» هم توضیح می‌دهد:« اگر چه تاکنون در عرصه سینما و ادبیات ایران چندین فیلم و مجموعه و داستان با چنین سوژه‌ها و ماجراهایی همچون "اشتباه گرفته شدن شخصیت اصلی فیلم با کسی که بی‌شباهت به او نیست" ساخته شده و سوژه ای نخ نما محسوب می‌شود اما این ساخته منوچهر هادی باز هم جواب داده و این کارگردان توانسته حرف‌های خوبی را از طریق این سوژه بزند.»
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس درحالی از «من سالوادور نیستم» به عنوان فیلمی اسلامی یاد کرده است که در ابتدای اکران فیلم، پوسترهای تبلیغاتی و سردر سینماهای این فیلم به دلیل تصویر بازیگر زن برزیلی مخدوش و سپس تعویض شد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 193598 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟