شجریان برای رگ خواب می‌خواند +عکس

به گزارش رکنا ، ششمین همکاری سهراب پورناظری با حمید نعمت‌الله در ساخت موسیقی فیلم «رگ خواب» در حالی رخ می‌دهد که این آهنگساز از حضور همایون شجریان به‌عنوان خواننده بهره برده است. موسیقی این اثر، دو قطعه‌ی باکلام دارد که علاوه بر تیتراژ، در فضای فیلم نیز از آن بهره گرفته می‌شود.
آثار باکلام این اثر برگرفته از شعرهای «حسین منزوی» و «مولانا» است و پورناظری از فضاهایی خاص در آهنگسازی قطعات باکلام بهره برده، اگرچه به‌خاطر فضای کلاسیک فیلم که تا حدودی متأثر از فیلم‌های دوران کلاسیک اروپاست، در بخش‌هایی از موسیقی متن اثر، از ارکستراسیون غربی بهره گرفته شده است.
پورناظری برای ساخت موسیقی «رگ خواب» برای اولین‌بار از یک تیم آهنگسازی شامل آهنگسازان ایرانی و بین‌المللی بهره برده، اتفاقی که در سینمای خارج از ایران بارها تجربه شده، اما این برای اولین‌بار است که در سینمای ایران از آن بهره گرفته می‌شود.
آخرین تجربه‌ همکاری پورناظری و نعمت‌الله، موسیقی فیلم «آرایش غلیظ» بود که با واکنش‌های متفاوتی همراه شد. آخرین همکاری مشترک میان همایون شجریان و سهراب پورناظری نیز در آلبوم تصویری «خداوندان اسرار» به‌زودی منتشر می‌شود.
لیلا حاتمی و کوروش تهامی دو بازیگر نقش‌های اصلی «رگ خواب» هستند که در ابتدا با نام «مینا» پروانه ساخت گرفت. فیلمنامه این اثر را معصومه بیات نوشته است و خود نعمت‌الله تهیه‌کنندگی آن را عهده دارد. پورناظری و نعمت‌الله پیش از این در آثاری مانند «بی‌پولی» و «آرایش غلیظ» و سریال «وضعیت سفید» همکاری داشته‌اند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 193630 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟