تصویری که الناز شاکردوست در آن سوژه عکاس معروف شد +تصاویر

نمایشگاه «مادام باتر فلای» با استقبال علاقه‌مندان به هنر در گالری گلستان آغاز به کار کرد؛ فتوکلاژهای مهدی منصوری در این نمایشگاه با ایفای نقش لیلی گلستان، الناز شاکردوست و نیلوفر پایدار مفاهیمی درباره زندگی، آگاهی و مرگ را مطرح می‌کند.
هر کدام از عکس ها عنوان خاص خود را دارد و چون مراحلی از زندگی انسان معاصر را نشان می دهند با ترتیب و چینش خاصی بر روی دیوار قرار گرفته اند، نمایشگاه با اثری با عنوان «تولد» آغاز شده و با اثر «مرگ» و «آگاهی» پایان می یابد و در این بین آثار دیگر از قسمت های مختلف زندگی انسان چون «خیال»، «نیاز» ، «دارو» و ... قرار دارند. در این آثار زمینه قرمز کارها با عکس های سیاه و سفید کلاژ شده و طرح های گل و مرغ که رنگ هایی صنعتی و درخشان به خود گرفته اند با قاب های طلایی رنگ ظریف نوعی تضاد را به وجود آورده و به جذاب شدن بیشتر کار کمک کرده است.
الناز شاکردوست در کنار لیلی گلستان
مهدی منصوری درباره چرایی انتخاب عنوان اپرای «مادام باتر فلای» اثر پوچینی آهنگساز ایتالیایی برای مجموعه آثار تازه اش گفت:«من این اپرا را بسیار دوست دارم زیرا پر از کنایه و استعاره است. مادام باتر فلای دختر ژاپنی 15 ساله ای است که مسائل مختلفی در زندگی برایش رقم می خورد و اکثر آن ها جز درد و رنج برایش چیزی ندارد به نظرم آمد موضوع این اپرا به کانسپت آثارم که همیشه دررابطه با زندگی ، مرگ و آگاهی است همخوانی دارد.»
وی درباره حضور چهره های معروف در آثارش گفت:« در این مجموعه خانم لیلی گلستان، الناز شاکردوست و نیلوفر پایدار با من همکاری داشتند. « خانم گلستان در اثری با عنوان «آگاهی» حضور دارند، در این کار من احتیاج به فردی داشتم که اقتدار، پختگی و در عین حال سرزندگی و ذوق خاصی را در چشمانش داشته باشد که وی این حس را به خوبی در وجودش داشت و به نظرم هیچکس نمی توانست جایگزین ایشان شود، الناز شاکردوست نیز در اثر «تولد» کاغذ کالکی را دور خود گرفته و تنها قسمتی از چهره سیاه سفیدش در زمینه ای قرمز رنگ نمایان است و نیلوفر پایدار در مابقی آثار که با تکنیک انعکاس ثبت شده است حضور دارد. در این آثار از آینه های شکسته شده بهره گرفته ام و از انعکاس تصویر موردنظرم در آینه عکاسی کرده ام. »
لیلی گلستان مدیر گالری گلستان که در این مجموعه با منصوری همکاری داشته و در یکی از عکس ها حضور دارد درباره این آثار گفت:«کارهای این نمایشگاه ملهم از اپرای «مادام باتر فلای» است، این اپرا یک قصه کلاسیک است و منصوری در این نمایشگاه آن را مدرن ، به روز و ایرانی کرده است. او در این آثار نوعی طنز انتقادی را مطرح کرده که بسیار خوب اجرا شده است. هنرمند ی که راجع به هدفش فکر می کند و سپس آن را اجرا می کند را تحسین می کنم و این آثار را دوست دارم و به نظرم او موضوع بسیار خوبی را برای این نمایشگاه در نظر گرفته و آن را در مورد زنان ایرانی بازتاب داده است.»
الناز شاکردوست بازیگر مطرح سینما از هنرمندان حاضر در این نمایشگاه درباره آثار نمایشگاه «مادام باتر فلای» گفت: «این مجموعه از تولد تا آگاهی انسان معاصر را نشان می دهد، فراز و فرودها، دردها و شادی ها؛ از این منظر نمایشگاه تامل برانگیزی ست؛ بخشی از عناصر زیبایی شناسانه این آثار مانند رنگ قرمز برانگیزاننده و آینه همیشه در آثار مهدی منصوری بوده و تبدیل به امضای او شده است. من همیشه آثار او را دنبال می کنم و به نظرم مهدی منصوری هنرمند موفقی است که آثار آوانگاردی ارائه می دهد. در همین نمایشگاه تلفیق هوشمندانه گل و مرغ شرقی با تم های مدرن بیانگر نگاه متفاوت اوست. »
شاکردوست در مورد حضورش در اثری با عنوان «تولد» در این نمایشگاه گفت:«هنگام عکاسی این مجموعه، اپرای «مادام باتر فلای» پوچینی پخش می شد و من با گوش دادن به این اپرا حس آن را می گرفتم که این نیز هوشمندی آقای منصوری را نشان می دهد که تمامی عکس ها با تاثیر از موسیقی ثبت شده اند. »
نیلوفر پایدار خواننده اپرا، بازیگر و مستند ساز در آثاری که با تکنیک انعکاس در این نمایشگاه ثبت شده است همکاری داشته ، وی با اشاره به آن که در حدود 12 سال است که در عکس های مهدی منصوری حضور دارد گفت:«آثار منصوری به لحاظ ارزش هنری بی نظیر است، من جلوی دوربین او رها هستم و به راحتی می توانم حس دلخواهم را داشته باشم ،کارهای این نمایشگاه از بین عکس های زیادی انتخاب شده است، این آثار روند زندگی یک زن را نشان می دهد .»
مهدی منصوری عضو انجمن عکاسان ایران است و از سال 82 تا 86 بر روی طراحی عکاسی متمرکز بوده است. وی حضور در پانزده نمایشگاه گروهی و دو نمایشگاه انفرادی را در کارنامه هنری خود دارد. «مادام باترفلای» سومین نمایشگاه انفرادی وی محسوب می شود.
این نمایشگاه تا چهارشنبه 24 شهریور در گالری گلستان دایر است و علاقه‌مندان می‌توانند از این نمایشگاه شنبه تا چهارشنبه ساعات 16 تا 20 در گالری گلستان به نشانی دروس، خیابان کماسایی، پلاک 34 دیدن کنند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.


اخبار زیر را از دست ندهید:

عکس های اقدام وقیحانه پدرخوانده با دختر پرورشگاهی/داماد تحمل نکرد

مرد بی نوا زنش را در وضعیت بد به همراه 3 مرد در باغ دید / زنش با دوست پسر دوران دانشجویی قرار داشت

خفه کردن اشتباهی پسر بچه 2 ساله قبل از جشن تولد+عکس

همخوابی های بی رحمانه تازه عروس با دوست مجرد داماد / او هر شب میهمان خانه ما بود!

فحاشی به زنان بخاطر نوع پوشش/ 12 نوجوان خاطی روانه زندان شدند

کدخبر: 224353 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟