دوپینگ قهرمان زن تنیس

ماریا شاراپورا روز دوشنبه 7 مارس ضمن عذرخواهی، اعلام کرد جواب آزمایش دوپینگ‌اش در ماه ژانویه مثبت است. وی این اتفاق را باعث سرشکستگی خانواده، هواداران و جامعه ورزشی می‌داند.

این قهرمان 28 ساله در یک کنفرانس خبری در لس آنجلس به خبرنگاران گفت: "من مسئولیت کاری را که انجام داده‌ام می‌پذیرم و بابت نتیجه آزمایش بی‌نهایت متاسفم."

قهرمان بزرگ پنج دوره رقابت‌ها اذعان داشته از سال 2006 به تشخیص و تجویز دکتر خانوادگی اش داروی Meldonium استفاده می‌کرده که گویا آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ استفاده از این دارو را ممنوع کرده که متاسفانه شاراپووا از این موضوع مطلع نبوده است.

این تنیس باز حرفه‌ای مسئولیت اشتباه‌اش را پذیرفته و گفته من باعث سرخوردگی هوادارن‌ام شده‌ام. من از 4 سالگی تنیس بازی می‌کنم و عاشقانه این ورزش را دوست دارم.

جواب آزمایش وی در نامه‌ای از بنیاد بین‌المللی تنیس در 2 مارس ابلاغ شده، اما هنوز راجع به چگونگی مجازات اطلاعی ندارد. وی امیدوار است تنبیه در نظر گرفته شده پایان دادن به زندگی حرفه‌ای‌اش نباشد.

ماریا یکی از بزرگ‌ترین ستاره‌های تنیس برای 11 سال متوالی بالاترین دستمزد در جهان را داشته است. به گفته فوربس، وی در سال 2015 مبلغ 29.5 میلیون دلار دریافت کرده است.

کدخبر: 41935 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟