کمدی در اولویت سریال سازی است

رحمان سیفی آزاد رییس مرکز امور نمایشی سیما درباره تولیدات این مرکز در حوزه سریال‌سازی در مقایسه با مرکز گسترش فیلمنامه‌نویسی رسانه ملی به خبرنگار مهر گفت: مرکز گسترش فیلمنامه‌نویسی رسانه ملی برای کمک به آنتن سیما دست به تولید می زند و اولویت با مرکز امور نمایشی است.

وی با اشاره به ساز و کار ساخت فیلمنامه ها در سال ۹۵ افزود: اکنون همه فیلمنامه ها در یک سامانه ثبت می شوند و اگر در شورای عالی فیلمنامه‌ تصویب شدند، مراحل تولید آنها در مرکز امور نمایشی پیگیری خواهد شد. باید این را در نظر داشت که فعالیت های این دو مرکز در طول هم است و نهادهای جدا از هم نیستند.

به تناسب نیاز شبکه ها اولویت های سریال سازی مشخص می شود

رییس مرکز امور نمایشی سیما درباره اولویت های این مرکز در ساخت سریال در سال ۹۵ عنوان کرد: ما به تناسب آنتن شبکه های سیما، نیازهای آنها و مناسبت های مختلفی که از ایام دفاع مقدس گرفته تا ایام محرم و ماه مبارک رمضان و... است سراغ اولویت های مورد نظر می رویم.

سیفی آزاد اضافه کرد: تلاش ما بر این است که تلویزیون در هر فصل دو سریال جدید ایرانی به تناسب ظرفیت های کنداکتور شبکه ها روی آنتن ببرد. این برنامه به طور متناوب انجام می شود و سریال ها به ترتیب از شبکه های مختلف سیما پخش خواهند شد.

کارهای کمدی و شادی‌آور در اولویت سریال سازی قرار دارد

وی با اشاره به محورهای اصلی سریال سازی در سیما یادآور شد: ما سعی می کنیم سبک زندگی ایرانی- اسلامی، شکوفایی علمی کشور و نشاط و امیدی که جامعه نیاز دارد در اتفاقات سریال ها، رابطه ها و فضاها تعریف کنیم. با توجه به جامعه جوانی که داریم، فضای کارهای کمدی و شادی‌آور در اولویت سریال سازی قرار دارد و همچنین از ژانرهای متنوعی که برای بینندگان جذابیت دارد نیز بهره گرفته خواهد شد. مطمئنا محتوا در قالب این ژانرها و قصه های جذاب است که به مخاطب انتقال پیدا می کند و می تواند اثرگذار باشد.

نوسان بودجه تولیدات سریال ها را برهم می زند

رییس مرکز امور نمایشی سیما درباره پخش سریال از شبکه تهران نیز توضیح داد: شبکه تهران در حال حاضر به طور مستقل کار می کند و بازپخش سریال های شبکه های اصلی را در دستور کار قرار داده است. همانطور که گفتم پخش سریال از یک شبکه به تناسب کنداکتور و نیاز شبکه ها انجام می شود و صرف پر کردن آنتن، نوعی اتلاف هزینه خواهد بود. ما بررسی می کنیم که مخاطبانمان در چه ساعاتی سریال‌ها را دنبال می کنند و بعد بر این اساس برای جدول پخش برنامه ریزی می کنیم.

سیفی آزاد در پایان با اشاره به کمبود بودجه در سازمان صدا و سیما تصریح کرد: اگر بودجه مناسب در اختیار سازمان صدا و سیما قرار بگیرد، این سازمان می تواند بسیار موفق و پرمخاطب ظاهر شود. اگر گاهی برنامه ریزی ها در حوزه تولید بهم می ریزد به دلیل نوسانات بودجه ای است که ناخواسته به سازمان تحمیل می شود. به نظر می رسد با درایتی که رییس سازمان صدا و سیما و معاون سیما داشته اند تاکنون تلاش شده است که همواره کارهای نمایشی جدید روی آنتن بروند.

کدخبر: 72884 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟