مرگ جراح معروف برزیلی پس از حمل مشعل المپیک+عکس

به گزارش بی بی سی، پیت‌آنگوی که از پیشگامان و برترین جراحان پلاستیک جهان بود درشهر ریودوژانیرو زندگی می کرد.مهارت او در جراحی پلاستیک، شهر ریو را به یکی از مقصدهای مشتریان جراحی‌های زیبایی مبدل کرده بود.
دکتر پیت‌آنگوی بارها گفته بود مهارت خود برای جراحی پلاستیک را در جریان کمک به مجروحان یک آتش‌سوزی بزرگ در سال ۱۹۶۱ به دست آورده بود.
او سال ۱۹۶۱ و در جریان آتش‌سوزی که در شهر نیتروی برزیل روی داد داوطلب شد تا به صدها نفر از کسانی که در این حریق سوخته بودند کمک کند تا صورت‌شان را بازیابند.
او دوسال پیش در گفت‌و‌گو با روزنامه بریتانیایی گاردین گفته بود: «من واقف به ارزشی که به نجات جان انسان ها داده می‌شود هستم. اما گویا کسی به داغی که ناشی از بدریخت شدن ظاهر آدم‌ها بر پیشانی آنها می‌خورد و رنجی که آدم‌ها از این بابت می‌برند، اهمیتی نمی‌دهد.»میشل تمر، رئیس‌جمهوری موقت برزیل هم دیروز گفت «دکتر پیت‌آنگوی برای بهتر شدن زندگی مردم تلاش بسیار کرد. فقدان او یک ضایعه است.»نقاش معروف جهان، سالوادور دالی، در زمان حیاتش پرتره‌ای از دکتر پیت آنگوی نقاشی کرد.
او با وجود این که مشتریان بسیار متمول و سرشناسی داشت تا پایان عمر به بیماران زیادی خدمات مجانی ارائه کرد و هر هفته هم یک روز به ویزیت و کمک به بیماران کم بضاعت اختصاص می‌داد.
برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 180662 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟