ادامه مصائب المپیک ریو/ وزش بادهای شدید، دوپینگ و سرقت از میهمانان ویژه+ تصاویر

به نقل از خبرگزاری رویترز، بادهای شدید، جنجال‌های جدید درباره احتمال دوپینگ ورزشکاران روسیه و سرقت از وزیر پرتغالی که برای تماشای مسابقات در ریو حضور داشت، این بازی‌ها را روز یک‌شنبه با مشکلات بسیاری مواجه کرد.
به دلیل وزش بادهای شدید در دومین روز کامل برگزاری بازی‌های المپیک، مسابقات پاروزنی لغو شد و رقابت‌های قایقرانی و تنیس به تأخیر افتاد. این در حالی بود که تماشاچیان نیز از این بادها در امان نبودند و از ترس افتادن اشیا مانند تابلوهای حاضر در ورزشگاه‌ها ناچار به فرار و پناه گرفتن شدند.
مسئولان برگزاری این مسابقات که در روز نخست بازی‌ها مشغول رفع مشکل تشکیل صف‌های طولانی در ایستگاه‌های بازرسی بودند، با مسائل امنیتی جدیدتری روبرو شدند. یک مهاجم با سلاحی سرد وزیر آموزش پرتغال را به قصد سرقت در دریاچه المپیک مورد تهدید قرار داد. به گفته مقامات برزیلی، او در این حادثه آسیبی ندید و توانست فرار کند. مهاجم نیز بازداشت شد.
روز شنبه همچنین به دلیل شلیک یک گلوله و اصابت آن به سقف اتاق مطبوعات اطراف یک مرکز سوارکاری، نیروهای امنیتی بیشتری در این مکان مستقر شدند. رئیس فدراسیون بین‌المللی سوارکاری در این خصوص گفت: «این موقعیت نگران‌کننده است. از آن جا که امنیت ورزشکاران، اسب‌ها، نمایندگان مطبوعات و تماشاچیان در خطر است، نمی‌توان از این مسئله به سادگی عبور کرد.» مقامات برزیلی همچنان در حال تحقیق در خصوص این حادثه هستند.
توفان دیگری که علاوه بر بادهای شدید ریو، فضای این مسابقات را متشنج کرد، مسئله دوپینگ ورزشکاران پارالمپیک روسیه بود. بازی‌های پارالمپیک قرار است 7 تا 18 سپتامبر (17 تا 28 شهریور) برگزار شود.
کمیته بین‌المللی پارالمپیک در ریو اعلام کرد ورزشکاران روسیه را به دلیل انجام دوپینگ‌های گسترده از تمام مسابقات محروم خواهد کرد. روسیه به دنبال این خبر اعلام کرد به دادگاه داوری ورزش شکایت می‌کند.
علاوه بر تمام مشکلاتی که تاکنون ذکر شد، جرایم خیابانی، مسئله‌ای است که برگزارکنندگان مسابقات المپیک در ریو کم‌ترین کنترل را بر آن دارند. بنابر اعلام وزارت دادگستری برزیل، یک مقام ارشد این کشور، که در آژانس برقراری امنیت رویدادهای مهم مانند المپیک کار می‌کند، روز جمعه پس از ترک مراسم افتتاحیه این بازی‌ها هدف حمله قرار گرفت. او که تحت مراقبت دو مأمور مخفی قرار داشت، در این حادثه صدمه‌ای ندید. مهاجم بوسیله یکی از این مأموران از پای درآمد.
روز چهارشنبه هفته گذشته نیز 3 گردشگر سوئدی که برای گرفتن عکس نزدیک یک زاغه خطرناک توقف کرده بودند، بوسیله دزدان مسلح مورد تهاجم قرار گرفتند که خوشبختانه در این حادثه آسیبی ندیدند.
انتظار می‌رود 500 هزار گردشگر در ریو برای تماشای مسابقات اقامت کنند. حدود 85 هزار نیروی پلیس مسئول حفظ امنیت آن‌ها هستند. این رقم بیش از دو برابر تعداد نیروهایی است که مسئول تأمین امنیت المپیک 2012 لندن بودند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.




کدخبر: 180697 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟