سارقان سایبری در کمین جیب المپیکی ها

به نقل از بیزینس ایسنایدر ، با وجود اینکه برزیل برای جلوگیری از حملات تروریستی تمامی خیابان های این کشور را از نیرو های امنیتی و مسلح آماده باش پر کرده است، ولی گزارش ها حاکی از آن است که گردشگران و ورزشکاران المپیک ریو تحت خطر حملات سایبری و اینترنتی هستند.
چند روز پیش گزارشی از شرکت امنیت سایبری فورتینت منتشر شد که خبر از آسیب پذیری بالای کشور برزیل در برابر عملیات فیشینگ و کلاهبرداری های اینترنتی (اسامی دامنه ها و URLs) داد. در این کشور رشد حملات سایبری 83 درصد گزارش شده در حالی که در دیگر نقاط جهان این رقم به 16 در صد می رسد.
به گزارش کسپراسکای، همیشه بیشترین حملات فیشینگ مربوط به برزیل بوده است که یکی از آخرین حملات فیشنگ به این کشور در ماه فوریه روی داد، وقتی که م تجاوز ان سایبری سعی در دزدیدن اعتبارنامه های کارمندان IOC بودند"
کسپر اسکای با اشاره به خطرات سایبری که بازدیدکنندگان و ورزشکاران المپیک ریو را تهدید می کند گفت: " آزمایش ها نشان داده است که از هر چهار نقطه اتصال به وایرلس که توسط ورزشکاران و بازدیدکنندگان ریو مورد استفاده قرار می گیرد، یکی از آن ها به شدت در برابر حملات سایبری آسیب پذیر است. "
به گزارش OSAC حملات سایبری و کلاهبرداری های اینترنتی به کشور برزیل سالانه منجر به میلیون ها دلار خسارت می شود. برزیل کشوری است که بیشترین جرائم و حملات سایبری در آن اتفاق می افتد.
برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 180740 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟