سردار "ایوب سلیمانی" با حضور در جلسه قرارگاه نوروزی امام علی (ع) پلیس فارس گفت: با توجه به اینکه بیشترین ارتباط با مردم در جامعه نیروی انتظامی است بیش از یک هزار و 600 درگاه در این خصوص وجود دارد که این ارتباط ها به عنوان سرمایه اجتماعی پلیس روند صعودی دارد به گونه ای که در سال 95 سرمایه اجتماعی و ارتباط مردم با پلیس چهار درصد بیشتر سال 94 شده است.
وی با بیان اینکه خدمت کردن به مردم در نیروی انتظامی نعمت و افتخار بزرگی است،‌ تصریح کرد: این خدمت دو ویژگی دارد، ‌یکی اینکه کارکنان پلیس در راستای تامین امنیت به عنوان بزرگترین نعمت الهی قدم برمی دارند و دیگر اینکه ستون اصلی حافظان امنیت داخلی کشوری هستند که متعلق به امام زمان (عج)، مهد برآورده سازی همه فلسفه رسالت انبیاء و معصومین (ع) است.
معاون هماهنگ کننده ناجا در ادامه اظهار داشت: در حوزه پشتیبانی ستادی از کارکنان ناجا در سال گذشته توفیقات خوبی به دست آمد به گونه ای که تمام مطالبات سازمانی کارکنان کارسازی شد، رده های خاص برای ماموریت های مرتبط تقویت شد و امسال نیز در بحث معیشت کارکنان برنامه های خوبی را پیش رو داریم و برآنیم با حفظ شئونات و جایگاه ناجا، از همه ظرفیت ها برای رفع مشکلات کارکنان استفاده کنیم.
سردار سلیمانی به تدابیر پلیس در تعطیلات نوروز امسال اشاره کرد و گفت: به دلیل افزایش همکاری مردم با پلیس، در بحث ترافیکی امسال بهترین وضعیت را نسبت به سال های قبل داریم، گره ترافیکی را در جاده های کشور نداریم و به دلیل افزایش انضباط ترافیکی رانندگان، چهار درصد تلفات جاده ای کاهش داشته است.
وی ادامه داد: در بحث امنیت منازل مسافران و محل های حضور و اقامت آنان نیز پیش بینی های لازم شده و بیش از یک هزار ایستگاه پلیس برای مکان های تجمع مسافران در نظر گرفته شده است، احساس امنیت مردم در تفرجگاه ها افزایش یافته و با تقویت گشت های انتظامی، امسال شاهد کاهش 15 درصدی آمارسرقت Stealing در کشور هستیم.
فرمانده انتظامی استان فارس نیز با ارائه گزارشی از عملکرد پلیس فارس در ایام تعطیلات نوروز خاطرنشان کرد: در سال گذشته همکاران من در انتظامی استان فارس توانستند امنیت نسبی را به صورت مطلوب و ارزنده برای مردم فراهم کنند.
سردار "احمدعلی گودرزی" به استفاده از همه ظرفیت های پلیس استان در راستای تامین امنیت هموطنان و مسافران نوروزی اشاره کرد و افزود: در این راستا 431 ایستگاه پلیس در سطح استان مستقر و یک هزار و 665 گشت خودرویی، موتوری و پیاده به کارگیری شده اند.
وی به کارگیری 11 هزار نیرو، 630 دستگاه خودرو و انجام 422 هزار اقدام ایجابی و آموزشی، اعم از چاب بروشور، بنر، پیام های آموزشی و هشدار را از دیگر اقدامات پلیس در راستای تامین امنیت شهروندان و مسافران نوروزی عنوان کرد و گفت: خوشبختانه امسال تا کنون در وقوع قتل Murder 83 درصد و سرقت مسلحانه 100 درصد کاهش داشتیم و ضمن دستگیری 100 نفر سارق در کشف سرقت ها نیز 1200 درصد افزایش داشته ایم.
فرمانده انتظامی استان فارس در ادامه به افزایش 15 درصدی سفرهای نوروزی به استان فارس اشاره کرد و گفت: روزانه حدود یک میلیون تردد در جاده های استان صورت می گیرد که در مجموع این آمار 5 درصد از تردد های کل کشور را به خود اختصاص داده است.
برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 253311 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟