به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمد محمدی" گفت: با توجه به نزدیک شدن به پایان دور اول سفرهای نوروزی آغاز دور دوم مسافرت ها، به هموطنان توصیه می شود قبل از ترک منزل و سفر  اطمینان  از انجام اقدامات ایمنی ساز نسبت به منزل مسکونی خود راداشته باشند و مقصد سفر خود و مدت آن را به یکی از نزدیکان یا همسایگان مورد اعتماد اطلاع دهند.
وی با تاکید بر اجتناب از تنها گذاشتن سالمندان و نوجوانان در خانه، اظهار کرد: لازم است قبل از سفر اطمینان حاصل شود که تمام درب ها و پنجره ها قفل است و محل نگه داری لوازم با ارزش می بایست ایمن و یا از منزل خارج شوند.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس پرهیز از حمل پول نقد اضافی، اوراق بهادار غیر ضروری مانند اسناد مالکیت، دسته چک و امثال آنها در سفر را متذکر شد و افزود:‌ بهتر است هموطنان از قرار دادن کلید درب منزل در محل هایی مانند زیر جاکفشی، گلدان، فرش و یا بالای سردرب ورودی منزل و سایر نقاطی که قابل دسترسی می باشد خودداری و هرگز پرده ها را نبندند زیرا این کار در طول ساعات روز غیر طبیعی به نظر می رسد و نشان دهنده ی این است که کسی در منزل نیست.
اکتفا نکردن به یک سیستم آژیر امنیتی، ایمن کردن پنجره های زیرزمین و پنجره هایی که هم سطح با زمین هستند، اطمینان کامل از بسته بودن شیراصلی گاز قبل از ترک منزل و تهیه وسایل ضروری و متناسب با سفر، از دیگر مواردی بود که سرهنگ محمدی به شهروندان توصیه کرد.
وی با بیان اینکه در طول سفر داشتن روابط احترام آمیز با دیگران و احترام به حقوق آنها یک عامل سلامت سفر و آرامش و بهره مندی از تعطیلاتی مطلوب و سازنده است، خاطر نشان کرد: لازم است هنگام سفر از اسکان در محل های متفرقه و اماکن ناشناس خودداری و محل اسکان در مقصد قبل از استقرار مورد توجه واقع شود.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس همچنین توصیه کرد: هموطنان مدارک هویتی و بیمه ای خود را در طول سفر به همراه داشته باشید و اشیا گران قیمت و با ارزش خود را حتماَ نزد مسئولین اقامتی سپرده و رسید معتبر دریافت و از توقف در مکان ها و نقاط حادثه Incident خیز کنار جاده ها خودداری کنند.
سرهنگ محمدی با بیان اینکه رانندگان مسن تر بیشتر در معرض خطر تصادف Crash قرار دارند،‌اظهار کرد: به  منظور جلوگیری از تصادفات احتمالی در هنگام رانندگی، در مصرف داروهایی که سبب خواب آلودگی می شود، می بایست افراد با پزشک خود مشورت نمایند.
وی با تاکید بر اینکه در صورت نیاز به استفاده از چادر حتماَ استقرار این گونه چادرها فقط می بایست در اماکن تعیین شده و تحت محافظت باشد، ‌افزود: استراحت و توقف در بین راه در سفرهایی با مسیر طولانی امری ضروری است، اما لازم است از معتبر بودن محل توقف اطمینان حاصل و از ماندن در اماکن خلوت اجتناب شود.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس ضمن تقدیر و تشکر از همکاری خوب مردم با پلیس یادآور شد: در صورت مشاهده موارد مشکوک هموطنان می توانند از طریق تلفن 110 موارد را با پلیس در میان بگذارند.
برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 253313 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟