اخلاق‌مداری پلیس نظام اسلامی وجه تمایز پلیس ایران با دیگر کشورها است

وی افزود: ما در این سفر ابتکارات استان‌ها را می‌بینیم و برای برنامه‌ریزی از ایده‌های موفق استانی  بهره‌برداری می‌کنیم و از سوی دغدغه‌هعا و نیازهای استانی را شنیده، احصا کرده و به سلسله مراتب گزارش می‌دهیم.
رئیس پلیس Police پیشگیری ناجا تصریح کرد: پلیس در ایام نوروز وظایف مهمی برعهده دارد که مهمترین آن  تلاش برای تحقق منویات فرماندهی کل قوا به صورت ویژه در آمار کشته شدگان و اعتلا و توسعه نظم و امنیت در جامعه است.
وی ادامه داد: یکی دیگر از وظایف ما تحقق شاخص‌های تعریف شده نظم و امنیت در کشور است که نیازمند هوشیاری، هوشمندی و توانمندی کارکنان نیروی انتظامی است.

سردار شرقی
سردار شرفی خاطرنشان کرد: در استان مرکزی خوشبختانه با تلاش و برنامه‌ریزی فرماندهی استان شاهد اقدامات خوب و مطلوبی بوده ایم به طوری که پیشگیری و کاهش سرقت Stealing مطلوب است، همچنین ارائه خدمات قضایی در این استان براساس مقایسه با سنوات قبل مطلوب و خوب بوده است.
وی اضافه کرد: براساس ارزیابی انجام گرفته، ارائه خدماتی همچون خدمات قضایی و انتظامی، رسیدگی و نوع رسیدگی به فوریت‌های پلیسی در کنار اقدامات دیگر لیس استان مانند انتظام بخشی در شهرها و استان‌ها، روان سازی ترافیک، برخورد با تخلفات حادثه Incident ساز رانندگی خوب و مطلوب بوده است.


اخلاق‌مداری پلیس نظام اسلامی وجه تمایز پلیس ایران با دیگر کشورها است
رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به اخلاق‌مداری پلیس در ایران گفت: ارائه خدمات پلیسی و انتظامی وجه مشترک پلیس در همه کشورهای دنیا است اما آنچه پلیس جمهوری اسلامی ایران را از سایر کشورها متمایز می‌کند اخلاق اسلامی پلیس در ایران است.
وی افزود: تاکید و رویکرد ناجا اجرای کار حرفه‌ای توام با اخلاق بوده و هست چراکه اخلاق مداری در پلیس و خدمت رسانی به مردم سبب تشویق و ترغیب مردم به مشارکت و تعامل هرچه بیشتر در حوزه نظم و امنیت با نیروی انتظامی می‌شود. 
سردار شرفی تصریح کرد: باید با برنامه ریزی و اقدام مطلوب زمینه مشارکت عمومی مردم و شهروندان را برای همکاری و تعامل با پلیس را در جامعه فراهم آوریم.
وی اضافه کرد: قطعا پلیس باید در ایران اسلامی رفتار و اقدامی در طراز انقلاب اسلامی داشته باشد و کارکنان نیروی انتظامی باید با ارتقای مهارت‌های شغلی و حرفه‌ای گری با اخلاق‌مداری موفق و پیشگام باشند.


توجه ویژه به آموزش در ناجا مورد تاکید است
رئیس پلیس پیشگیری ناجا برضرورت توجه ویژه به آموزش و افزایش مهارت در نیروی انتظامی گفت: یکی از مهمترین اولویت‌ها و تاکیدات فرماندهی و مسئولان ناجا توجه روزافزون به موضوع آموزش و مهارت‌افزایی تخصصی پلیس و کارکنان نیروی انتظامی است.
وی افزود: حدود 70درصد کار پلیس به مهارت‌های فراگرفته کارکنان بستگی داشته و حدود 30درصد هم به آموزش‌ها و روزآمدی آموزش‌های ارائه شده به این کارکنان بنابراین باید برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه، میان و بلند مدت مورد توجه و تاکید قرار گیرد.
سردار شرفی بیان کرد: یکی از ارکان موفقیت ماموریت‌های ناجا موضوع آموزش، آمادگی مهارتی و توجیه اهداف و برنامه‌ها است که در صورت حصول این موارد قطعا کارها با موفقیت پیش می‌رود.
وی ادامه داد: باید برای برنامه‌ها و ماموریت‌ها طرح‌ریزی و تمرین لازم انجام پذیرد چراکه توجه به کیفی سازی اقدامات از ملزومات کار پلیس است.


نظارت مستمر ارتقای فعالیت کارکنان را به دنبال دارد
رئیس پلیس پیشگیری ناجا بر ضرورت توجه به موضوع نظارت گفت: انجام نظارت‌های هدف‌دار و مستمر زمینه‌ساز کیفی شدن خدمات و ارتقای فعالیت کارکنان است که باید برای اجرای این موضوع برنامه‌ریزی دقیقی صورت پذیرد.
وی افزود: برنامه ریزی برای صیانت از کارکنان در امانت‌داری، جلب اعتماد مردم از دیگر وظایف در ناجا است که در استان مرکزی باید با دقت نظر و حساسیت این موضوع را در دستورکار قرار داده و برای آن با برنامه همچون چندسال اخیر اقدام شود.
سردار شرفی عنوان کرد: کنترل با سرکشی متفاوت است زیرا کنترل عینی و با مشاهده مستقیم انجام می‌شود و باید کنترل و نظارت را باهم همراه و توامان اجرایی کرد.
وی ادامه داد: پلیس دارای ظرفیت‌های بالا و مطلوبی است که منطق ما هم بهره‌گیری و مدیریت همین ظرفیت‌ها است و براساس این ظرفیت‌ها در ناجا برنامه‌های نوروزی تدوین و برای اجرا به استان‌ها ابلاغ شده که خوشبختانه تا به امروز شاهد اقدامات مطلوبی از سوی پلیس و مجموعه نیروی انتظامی در استان مرکزی و در دیگر استان‌ها بوده‌ایم.


روزامدی تجهیزات در مقابله با تهدیدات مورد توجه پلیس است
رئیس پلیس پیشگیری ناجا روزامدی در بخش تجهیزات را امری مهم دانست و گفت: بهره‌گیری از تجهیزات نوین و روزآمد برای مقابله با جرایم و تخلفات امری ضروری و جدی است که باید در استان‌ها هم با جدیت پیگیری شود.
وی افزود: فضای مجازی  درصورتی که کنترل و نظارت نداشته باشد، با تهدیدات و مخاطراتی همراه است که باید نظارت و کنترل در این بخش افزایش یابد و پلیس فتا  هم برای موضوع توسعه اقدامات کارهای کمی و کیفی را در دستور کار قرار دهد.
سردار شرفی خاطرنشان کرد: از اقدامات در دست اجرا موضوع پرونده‌های الکترونیکی قضایی است که گامی موثر در جهت تسریع در روند کار اجرایی مردم است. 
پلیس با اقتدار و قدرت آماده برقراری امنیت در انتخابات است 
رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به مسئله انتخابات گفت: موضوع انتخابات موضوع دیگری است که در این ایام در کشور مورد توجه قرار دارد و پلیس نیز با اقتدار و قدرت در حوزه امنیت و نظم چه پیش از انتخابات و چه در دوران انتخابات فعال خواهد بود.
وی افزود: هرچند دشمن در راهبردهای خود به دنبال برهم زدن نظم و امنیت کشور است اما پلیس به هیچ وجه اجازه عرض اندام به دشمن نمی‌دهد و مقتدرانه باهرگونه تلاش دشمن برای اختلال در نظم و امنیت کشور باجدیت و قاطعیت برخورد می‌کند.
سردار شرفی اضافه کرد: در دوره ثبت نام کاندیدای شوراها نیز تلاش داشتیم تا به منظور تسریع در روند رسیدگی به درخواست مردم بحث استعلام‌ها را در حداقل زمان ممکن انجام دهیم که خوشبختانه این موضوع محقق شد و توانستیم رضایت مردم را کسب کنیم.
برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 253323 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟