به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس ،تصادفات فوتی، تصادف Crash منجر به مجروحیت و تصادفات خسارتی  انواع تصادفاتی هستند که معمولاً بین دو دستگاه نقلیه و یا دستگاه نقلیه با عابر پیاده رخ می‌دهد که بهتر است شهروندان نکات ابتدایی و ضروری در مواجهه با این نوع از حوادث Accidents و اطلاع کافی از مقررات راهنمایی و رانندگی را داشته باشند. 
در اولین اقدام در هنگام بروز تصادفات منجر به فوت و یا جرح شهروندان عزیز می‌بایست وسیله نقلیه را در محل تصادف متوقف نمایند، سپس با نصب علائم هشدار دهنده جهت آگاه سازی دیگر وسایل نقلیه به منظور جلوگیری از رخ دادن حوادث مشابه اقدام نمایند. 
همچنین حفظ صحنه تصادف و خودداری از تغییر وضعیت وسیله نقلیه و صحنه تصادف به منظور احقاق حق از جمله موارد مهم دیگری است که رانندگان باید آن را مد نظر داشته باشند، تماس با پلیس 110 و در صورت نیاز اورژانس و آتش‌نشانی و انتقال سریع مصدوم به مراکز درمانی از دیگر اقدامات تامینی دیگری است که صاحبان وسایل نقلیه آسیب دیده حتماً باید به آن ها توجه داشته باشند. 
در صورتی که میزان صدمه وارده به مجروحان بالا بوده و این‌که مجروح در خودرو محبوس شده باشد، بهترین کار تا رسیدن نیروهای امدادی این است که افراد حاضر در صحنه از جابه‌جایی مصدوم خودداری ورزند. البته آشنایی با کمک های اولیه همیشه از تشدید جراحات و صدمات جبران‌ناپذیر جلوگیری خواهد کرد. 
در تصادفات جرحی در صورتی که حال مصدوم خیلی وخیم باشد؛ اگر در صحنه تصادف اورژانس در محل نباشد و یا خودروهای عبوری از حمل مجروح امنتاع ورزند، راننده وسیله نقلیه در تصادف مجاز است با علامتگذاری محل قرار گرفتن چرخ ها در سطح راه، خود اقدام به حمل مجروح با وسیله نقلیه‌اش نماید. 
طبق ماده 89 آئین نامه راهنمایی و رانندگی در صورت وقوع تصادف منجر به خسارت، رانندگان موظف هستند جهت جلوگیری از سد معبر در صورتی ‌که امکان حرکت از وسایل نقلیه سلب نشده باشد خودروهای خود را به کنار راه منتقل نمایند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 253570 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟