سرهنگ "علی کشاورزی" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اعلام این خبر گفت: با انجام برنامه ریزی های هدفمند و اجرای طرح های مثبت در سطح حوزه استحفاظی و انجام پبش بینی های لازم در زمینه پیشگیری از وقوع جرائم در نیمه اول تعطیلات نوروز 96، شاهد کاهش 14درصدی وقوع جرایم نسبت به نوروز 95 بوده ایم. 
وی افزود: دستگیری مجرمان با بهبود 27 درصدی همراه بوده و در خصوص آمار کشف نیز که بیشترین بهبود را نشان می دهد، پلیس کرمان، حدود 120 درصد افزایش کشفیات داشته است.
کشاورزی ادامه داد: مجموع این آمار مهر تأییدی است بر بهبود عملکرد مثبت پلیس شهرستان کرمان که در سایه برنامه ریزی های هدفمند فرماندهان دلسوز و زحمات بی دریغ مأموران انتظامی و همچنین همراهی و همکاری شهروندان با پلیس حاصل شده است.
جانشین فرمانده انتظامی شهرستان کرمان در ادامه با اشاره به توسعه تکنولوژی و پیچیدگی جرائم به ویژه سرقت Stealing ها، لزوم آموزش همگانی، بکارگیری توصیه و هشدارهای پلیسی و دقت در نگهداری از اموال، را مهمترین امر در پیشگیری از سرقت و کاهش جرائم برشمرد.
وی همکاری و مشارکت مردم را در پیشگیری از جرایم به ویژه سرقت مهم دانست و گفت: برای دستیابی به امنیت اجتماعی مطلوب در جامعه، جدی گرفتن مشارکت مردمی بسیار مهم است و تعامل با شهروندان در برقراری امنیت یک امر اجتناب ناپذیر است؛ بنابر این اقدامات اجتماعی، مکمل خوبی برای اقدامات انتظامی هستند. 
جانشین فرمانده انتظامی شهرستان کرمان در پایان از شهروندان خواست تا هرگونه اخبار و اطلاعات مبنی بر اعمال مجرمانه افراد مخل نظم و امنیت در جامعه را بلافاصله از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 با پلیس در میان بگذارند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 253707 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟