خسارت 200 میلیارد تومان سیل به کشاورزی فارس

رکنا اقتصادی: محمدمهدی قاسمی چهارشنبه 4 اسفند در جمع خبرنگاران گفت: سیل ناشی از باندگی هفته گذشته به باغ‌ها، اراضی زراعی، تاسیسات زیربنایی و حوزه دام و طیور 17 شهرستان وارد شده است.

قاسمی گفت: 30.5 درصد این خسارات در محصولات زراعی، 41.2 درصد در محصولات باغی، 16.2 درصد در تاسیسات و امور زیر بنایی و 12.1 درصد در بخش دام، طیور و شیلات اتفاق افتاده است. در بین شهرستان‌های فارس، شهرستان داراب با 31 درصد، قیروکارزین با 20 درصد، لار با 12 درصد، فسا با 11 درصد و جهرم 8 درصد بیشترین حجم خسارت‌ها را داشته‌اند.

قاسمی گفت: در محصولات کشاورزی خصوصاً باغ‌های مرکبات، مزارع گندم، کلزا و محصولات زیر پلاستیکی در شهرستان‌های جنوبی، این خسارت‌ها مشهود بوده است.

رئیس جهادکشاورزی فارس گفت: با عنایت به عدم شمول بیمه در محصولات زیر پلاستیکی، کدو، هندوانه و همچنین کاهش سطح بیمه در سایر محصولات خسارت دیده به دلیل فقدان پرداخت غرامت‌های سال گذشته تاکنون، توجه به نحوه حمایت از بازیابی توان تولید آسیب دیدگان و تداوم تولید درسال‌های آتی بسیار اهمیت دارد.

قاسمی همچنین با اشاره به اینکه اجرای طرح‌های کوچک تامین آب و کنترل سیلاب، رسوب و تغذیه مصنوعی در استان فارس زمینه مهار و ذخیره حدود150 میلیون مترمکعب آب را فراهم کرده است، گفت: البته باید توجه داشت که بارندگی‌های هفته گذشته جان تازه‌ای به کشاورزی فارس بخشید و بارقه‌ امیدی برای تداوم فعالیت کشاورزان و فعالان حوزه کشاورزی ایجاد کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟