نماینده رامهرمز: از انتقال آب کارون جلوگیری شود

رکنا اقتصادی: اقبال محمدیان در نطق میان دستور خود در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) مجلس با اشاره به نامگذاری سال ۹۶ به نام تولید و اشتغال گفت: تحقق این شعار با برخورداری کشور از مدیران انقلابی با روحیه جهادی و اصلاح سیستم اقتصادی خصوصا در حوزه بانکداری، رفع موانع تولید و عدم ورود کالای قاچاق Contraband میسر خواهد شد.

وی همچنین از سفر رئیس جمهور به استان خوزستان پس از وقوع «هیولای ریزگردها» تشکر کرد و گفت: آقای روحانی گفتند که انتقال آب از کارون فقط برای مصرف شرب است. در حالی که این نتیجه گزارش های غیر واقعی است. انتقال بیش از یک میلیارد متر مکعب آب برای مصارف صنعتی و کشاورزی به دیگر استان ها چه توجیهی دارد؟ در صورتی که ساکنان شهرهای خوزستان از تشنگی در حال مهاجرت هستند و شدیدا با کمبود آب مواجه اند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه اگر کارون به حرکت خود ادامه می داد این مشکلات به وجود نمی آمد افزود: چرا باید مردم خوزستان چنین تاوانی بدهند؟ این امر نتیجه بی تدبیری و مدیریت غلط منابع آبی و تاکید بر اجرای طرح های غیر کارشناسی است و ادامه این روند باعث از بین رفتن سرمایه ها و مهاجرت مردم از استان خواهد شد، لذا انتظار است دستور جدی و انقلابی برای جلوگیری از انتقال آب کارون صادر شود تا خوزستان دوباره احیا شود و روحیه امید و نشاط به مردم بازگردد.

محمدیان در ادامه اضافه کرد: همچنین از آقای رئیس جمهور می خواهیم دستور استخدام در سمت های بلاتصدی، ادارات و پرداخت هزینه ویژه بدی آب و هوا به عنوان عامل تشویق و کارکنان دولت برای ادامه زندگی در استان صادر کنند.

وی همچنین خواستار خرید گندم از کشاورزان با قیمت مناسب شد و گفت: سیل فروردین ۹۵ در خوزستان بیش از صدها میلیارد تومان خسارت وارد کرد و کشاورزان ۷۰ میلیارد تومان زیان دیدند اما بعد از یک سال هیچ مبلغی پرداخت نشده است.

نماینده مردم رامهرمرز و رامشیر در مجلس مشکل اصلی یک قرن اخیر مردم رامشیر را موضوع وقف عنوان و خاطر نشان کرد: زمین ها در اختیار اوقاف است و علی رغم دستور رهبری برای تبدیل به احسن کردن این زمین ها و واگذاری به مردم با نگاه بسته اوقاف مواجه شدیم.

وی همچنین از وضعیت بیمارستان های حوزه انتخابیه خود انتقاد کرد و گفت: ۴۰ درصد تولیدات نفت و گاز کشور از چاه های نفتی رامهرمز و رامشیر تولید می شود، اما هنوز برخی روستاها یک متر آسفالت هام ندارند و از نعمت آب آشامیدنی، گاز و جاده آسفالت محروم اند و فاقد کمترین امکانات رفاهی، آموزشی و ورزشی هستند. چطور شعار عدالت سر می دهیم در حالی که در کنار چاه های نفت فقر، محرومیت و بیکاری بیداد می کند.

این نماینده مجلس با اشاره به رکورد صادرات نفت در اسفند ۹۵ که به بیش از سه میلیون بشکه در روز رسیده است یادآور شد: از وزارت نفت می خواهیم دستور دهند برای رفع محرومیت، زمینه اشتغال جوانان منطقه فراهم شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟