مطالعه و یادگیری مستمر در میان نومعلمان ضروری است

محمود مهر محمدی در دومین همایش دانش آموختگی دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان استان با اشاره به اینکه مطالعه مستمر نو معلمان در حوزه تخصصی آنان بسیار مهم است، گفت: برای کسب اقتدار و مرجعیت از لحاظ حرفه ای، باید نو معلمان آگاهی های خود را افزایش دهند و در حوزه های خارج از تخصص خود نیز مطالعه داشته باشند.

وی به نو معلمان توصیه کرد که برای کنترل استرس و فشار کاری در دوره‌های آموزشی مدیریت استرس شرکت کنند و از دستاوردهای علمی در این زمینه نهایت استفاده را داشته باشند.

وی تاکید کرد: فرصت های رشد و بالندگی به دست نومعلمان و همکاران آنان شکل می گیرد و باید به طور فعالانه فرصت‌ها را برای رشد حرفه‌ای خود درست هدایت کنند و خود فرصت ساز باشند.

مهر محمدی، به عضویت در شبکه های ارتباطی و پشتیبانی حرفه ای تاکید کرد و افزود: مشارکت و عضویت در چنین گروه هایی در ابتدای مسیر شغلی معلمان  اثر گذار است و حتی نو معلمان می توانند شبکه‌های جدیدی را بسازند و فعالیت کنند.

وی بیان کرد: محیط های آموزشی الگوهای فرهنگی و رفتارهای آموزشی و تربیتی خاصی دارند که به تدریج و با اقدامات سنجیده و سازمان یافته می توان در آن ها تحول ایجاد کرد و تاثیر مثبتی گذاشت.

وی با اشاره به اینکه نومعلمان مراجع قدرت و مدیران آموزشی را به رسمیت بشناسند، ادامه داد: تقویت رابطه شخصی، عاطفی و نیز تعاملات اجتماعی بین معلمان و مدیران باید در اولویت کار معلمان باشد و برای بهبود و گسترش روابط تلاش کنند.

مهر محمدی خاطرنشان داد: شناسایی مراجع قدرت اجتماعی محلی و استفاده از ظرفیت و تجارب آنان برای تحقق اهداف حرفه ای نو معلمان می تواند در مسیر شغلی تعیین کننده باشد و در جهت رفع موانع گام برداشت.

وی یاد آور شد: تعامل با والدین دانش آموزان یک فرصت ارزشمند برای معلمان است که می توان والدین را با جریان های نوآورانه همراه کرد.

وی با اشاره به اینکه نباید ارزش معلمی را به پول و مسائل مالی گره زد، افزود: نو معلمان این شغل را وسیله ای برای امرار معاش نبینید و ارزش حقیقی آن با ارزش اعتباری و پولی قابل مقایسه نیست.

وی تاکید کرد: همراهی با جریان تحول ارتباطات و تکنولوژی برای کسب مرجعیت بسیار مهم است و از سویی معلمان نباید خود را دانای کل نشان دهند بلکه با نهایت صداقت و غم خواری در پی حل مسائل و مشکلات دانش آموزان باشند.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟