البرز ماهانه نیاز به 17 هزار تن آرد گندم دارد

رکنا اقتصادی: سید مجید موسوی روز یکشنبه با اشاره به اینکه سرانه مصرف آرد در این استان 5.9 تن است و هیچ مشکلی در تامین آن وجود ندارد، افزود: در این استان نیاز ماهانه به 19 هزار و 600 تن گندم است و با توجه به ظرفیت بسیار خوبی که از لحاظ وجود سیلو در استان داریم بیش از یک میلیون و 350 تن ذخیره سازی گندم در استان انجام می شود.
وی با بیان اینکه البرز معین استان تهران برای استفاده از ظرفیت سیلوهای البرز است، اظهار داشت: در سال زراعی گذشته 56 هزار تن گندم در استان تولید شد که حدود 43 هزار تن آن از کشاورزان با رقمی بالغ بر 512 میلیارد ریال خریداری شد.
وی با بیان اینکه پیش بینی می شود این میزان برداشت در سال زراعی جاری افزایش یابد، گفت: پیش بینی می شود در سطح 10 هزار هکتار کشت گندم حدود 60 هزار تن از این محصول استراتژیک برداشت شود.
موسوی ادامه داد: استان البرز در سال جاری 465 هزار و 700 تن انواع محصولات باغی تولید می شود که عمده آن هلو، شلیل، آلو، سیب، گیلاس، گلابی، گردو و انگور است که نسبت به سال گذشته 5.5 درصد رشد داشته است.
وی با اشاره به استقبال کشاورزان البرزی از باغبانی، گفت: البرز استانی است که باغات آن دارای اهمیت بیشتری هستند و به همین منظور اصلاح باغات فرسوده، حذف و جایگزینی باغات، احداث باغات الگویی، تولید محصول سالم، احداث باغ در اراضی شیب دار و توزیع نهال یارانه دار از جمله طرح های اجرایی در این بخش است.
وی به دیگر تولیدات گیاهی در استان اشاره کرد و افزود: تولید 26 هزار تن انواع قارچ خوراکی و افزایش 4 درصدی نسبت به سال گذشته و تولید 168 میلیون انواع گل و گیاهان زینتی در فضای باز از دیگر فعالیت های باغداران البرزی است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟