طرح نظارت بر بازار نوروز آغاز شد

رکنا اقتصادی: اسماعیل مسلمی روز پنجشنبه افزود: علت افزایش مدت زمان اجرای بازرسی، بخشنامه ای بود که از سازمان حمایت از مصرف کنندگان رسید.
طرح نظارت نوروزی هر ساله از 15 اسفند آغاز می شد و تا 15 فروردین ادامه داشت.
وی یادآورشد: امسال نظارت ها در 2 بخش کالا و خدمات و به 2 شکل سازمانی و مشترک با دیگر نهادها انجام می شود.
مسلمی اظهار کرد: در بخش کالا بازرسان بر فروش کالاهایی شامل پوشاک، کیف، کفش، آجیل، شیرینی و شکلات و در بخش خدمات بر مراکز اقامتی، رستوران های بین راهی، حمل و نقل برون شهری، تعمیرگاه های خودرو، آرایشگاه های زنانه و مردانه و قالی شویی ها نظارت می شود.
مدیر اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: بازرسی های مشترک در زمان مقرر آغاز بازرسی دیگر سازمان ها با حضور بازرسان سازمان های تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف، راهداری و حمل و نقل جاده ای، دانشگاه علوم پزشکی و میراث فرهنگی انجام می شود.
وی خاطرنشان کرد: در طرح نظارت نوروزی 32 بازرس در قالب تیم های 2 نفره بر بازار کالا و خدمات نظارت می کنند.
مسلمی ادامه داد: در صورتی که مردم در جریان خرید با تخلفی مواجه شدند، علاوه بر شماره تلفن 124 که در تمام شهرستان ها فعال است، می توانند با شماره تماس های 33144515 و 33144532 تماس بگیرند و مستقیم به ستاد خبری متصل شوند.
وی تاکید کرد: همشهریان هم هنگام خرید عجله نکنند و دقت داشته باشند که به حتم فاکتور دریافت کنند تا در صورت برخورد با مشکلی، مدارک مستندی داشته باشند.
صادر نکردن فاکتور همواره یکی از موارد تخلف واحدهای صنفی این استان است و به رغم برخوردهای مکرر، این رویه ادامه دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟