حدود 58 میلیارد تومان تسهیلات مقاوم سازی به واحدهای روستایی زنجان پرداخت شد

رکنا اقتصادی:جواد رحمتی روز چهارشنبه افزود: دولت یازدهم شرایط بهتری را برای پرداخت تسهیلات مقاوم سازی واحدهای روستایی به متقاضیان از جمله ضمانت زنجیره ای را لحاظ کرده است. 
وی اظهار کرد: چون بانک های عامل در عمل رغبتی برای استفاده از ضمانت زنجیره ای ندارند، پرداخت تسهیلات آنگونه که باید و شاید شتاب نداشته است. 
رحمتی افزود: طی هفته های گذشته جلسه ای که در ارتباط با پرداخت تسهیلات مقاوم سازی واحدهای روستایی با حضور بانک های عامل برگزار شد، متاسفانه بانک ها مسیر جداگانه خود را می روند و می گویند، چیزی در ارتباط با این پرداخت و ضمانت ها ابلاغ نشده و اصرار دارند که متقاضی باید ضامن معتبر داشته باشد یا املاکی را ضمانت بگذارد. 
وی بیان کرد: بر این اساس سهمیه ای برای پنج بانک عامل در ارتباط با پرداخت تسهیلات در فاز اول تعیین شده و این موضوع به دقت مورد رسیدگی قرار می گیرد. 
وی خاطر نشان کرد: هم اکنون 18 میلیون تومان به ازای هر واحد روستایی برای مقاوم سازی از سوی بانک عامل پرداخت می شود و برای تعدادی از واحدها نیز 20 میلیون تومان در نظر گرفته شده و امیدواریم با متقاعد کردن بانک ها برنامه ای ماهانه برای میزان پرداختی ها را به این معاونت ارائه کنند. 
بر اساس گفته سجاد صنعتی منفرد، مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، تاکنون از مجموع 82 هزار و 435 واحد مسکونی روستایی در سطح این استان، 50 هزار و 27 واحد مقاوم سازی شدند که این میزان 61درصد کل واحدهای مسکونی روستایی را شامل می شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟