۱۰۰۰ میلیارد تومان بودجه برای استان لرستان اختصاص داده شد

رکنااقتصادی:محمد بیرانوندی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات خانه معلم خرم‌آباد برگزار شد با اشاره به معضل بیکاری در استان اظهار داشت: بیکاری در لرستان یک بحران شدید است که همه را آزار می‌دهد.

وی افزود: بیکاری در استان لرستان به‌گونه‌ای است که در ملاقات‌های عمومی چهار الی پنج‌ساعته با مردم 90 درصد مراجعان درخواست اشتغال دارند که در صحن مجلس نیز بیان کردم مویه‌های مادران این استان بیکاری است و صنایع معطل شده را به‌عنوان سوگواره می‌سرایند.

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه در حوزه اشتغال باید کار عمده‌ای در استان صورت گیرد عنوان کرد: در راستای رسیدگی به مشکل بیکاری در استان تیمی مجرب انتخاب و مأمور کرده‌ایم تا مسائل اقتصادی و اشتغال استان را به‌صورت ویژه پیگیری کنند.

وی بیان کرد: در بحث مشکلاتی که لاستیک‌سازی با آن مواجه بود ورود کرده‌ایم و همچنین در بحث نیروگاه برق و مشکلات کارخانه پارسیلون نیز پیگیری شد به‌طوری‌که مدیر کارخانه پارسیلون خلع ید و کنسرسیومی تشکیل و بنا شد به مشکلات این کارخانه رسیدگی شود.

بیرانوندی تصریح کرد: حدود هزار میلیارد تومان بودجه امسال استان لرستان است که در حوزه‌های بودجه عمومی نزدیک 13 درصد به استان‌ها می‌دهند و مابقی در اختیار وزارتخانه‌ها است که دستگاه‌های مختلف می‌توانند از طریق رایزنی با وزارتخانه‌ها سهمی را اختصاص دهند و در حوزه ملی نیز هشت هزار میلیارد تومان به همه استان‌ها داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در بودجه امسال ردیفی تحت عنوان ارتقا شاخص‌های توسعه گنجانده و حدود هشت استان را جدا کرده‌اند که لرستان جز این استان‌ها قرار نگرفته است، سال گذشته نیز در بحث توازن اعتبار لحاظ شد ولی چون وضعیت دولت خوب نبود تخصیص نداشت.

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه وضعیت بیکاری استان لرستان نسبت به سایر استان‌ها بدتر و از طرفی وجود کارخانه‌ها و صنایع در استان کمتر است گفت: در بحث استخدامی‌های غیربومی نیز مطرح کردن آن به نفع استان نیست چراکه اکثر مردم این استان در استان‌های دیگر مشغول کار هستند که اگر خیلی به موضوع غیربومی بودن پرداخته شود ممکن است برای اشتغال این افراد در استان‌های دیگر مشکل ایجاد و آن‌ها را اخراج کنند.

وی اظهار داشت: در بحث بیکاری استان بهترین آمار وجود جوانان بیکار است، اگر آمار بیکاری استان لرستان را اعلام می‌کنند بهتر است دقیق‌تر آمار را اعلام کنند تا مردم بدانند وضعیت ما از چه قرار است؛ همه دولتمردان می‌دانند بزرگ‌ترین معضل استان لرستان بیکاری است و معتقدیم این مسئله باید باصداقت بیان شود چراکه مردم صداقت را بیشتر قبول دارند و با سختی ساخته‌اند و ازاین‌پس نیز می‌سازند.

بیرانوندی افزود: آنچه می‌تواند ما را از این بحران نجات دهد فرهنگ استقبال از سرمایه‌گذار و تخفیفات برای سرمایه‌گذاری است تا توانیم به شکل بهتری کارها را پیش ببریم.

وی عنوان کرد: برای پیگیری مطالبات مردم تاکنون عدم وحدت در بین نمایندگان نبوده است، در حوزه نمایندگان استان نیز هیچ‌گونه تقسیم‌بندی وجود ندارد و در هر زمینه‌ای همه نمایندگان اظهارنظر خود را دارند و درزمینهٔ تغییر مدیران استانی نیز شاید نمایندگان استان و استاندار پیشنهاد دهند اما ابلاغ با وزارت خانه است.

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: باید ذکات دانش، مال، اقتصاد و علم پرداخته شود بنابراین اگر کسانی در استان هستند که وضعیت مالی مناسبی دارند در خود استان سرمایه‌گذاری کنند تا جوانان لرستان از این بیکاری نجات پیدا کنند.

وی تصریح کرد: در هفت‌ماهه‌ای که در رأس کار قرارگرفته‌ایم تلاش‌های فراوانی در استان صورت گرفته است و در بخش‌های کشاورزی، دامداری و گلخانه اعتبارات خوبی در استان وجود دارد بنابراین کسانی که در این زمینه می‌توانند کار کنند اعتبارات با بازپرداخت‌های مناسب وجود دارد که می‌توانند استفاده کنند.

بیرانوندی بابیان اینکه تلاش می‌شود شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک علم و فناوری استان را تقویت کنیم خاطرنشان کرد: ساماندهی رودخانه خرم‌آباد جز مطالبات ویژه از طرف وزیر کشور بود که بنا است این اقدام انجام شود و در راستای سد معشوره نیز در محضر وزیر کشور تلاش‌های فراوانی صورت گرفت و سال‌های سال است که نمایندگان استان در این زمینه پیگیری داشته‌اند.

وی گفت: با توجه به اینکه مطرح می‌شود در زمان مدیریت مدیرکل سابق آموزش‌وپرورش حیف‌ومیل‌های انجام‌شده است تاکنون اطلاعی در این راستا نداشته‌ایم که در این زمینه پیگیری لازم انجام می‌شود.

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وزارت کشور به دلیل اختلافات اجتماعی که درزمینهٔ انتخاب نماینده در شهرستان‌های سلسله و دلفان وجود دارد پیشنهاد اضافه شدن یک نماینده در استان و شهرستان سلسله را داده‌اند که ما معتقدیم اگر بنا است نماینده‌ای به استان اضافه شود به دلیل حجم جمعیت در شهرستان خرم‌آباد، این نماینده به مرکز استان داده شود.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟