صادرات فرش ایران طی 10 ماهه امسال به 231 میلیون دلار رسید

رکنا اقتصادی: مجتبی فیض اللهی میزان صادرات فرش طی 10 ماهه سال گذشته را 198 میلیون دلار برشمرد و افزود: عمده صادرات فرش کشور شامل بیش از 30 درصد از نظر ارزش و 23 درصد از نظر وزنی به کشور آمریکا بود.
وی هدفگذاری صادرات فرش ایران در سال جاری را 350 میلیون دلار اعلام کرد و یادآورشد: تلاش می شود تا در مدت باقی مانده از سال جاری این رقم محقق شود.
فیض اللهی به مشکل بیمه فرشبافان اشاره و اظهار کرد: در تلاش هستیم تا برای بودجه سال آینده با همکاری نمایندگان مجلس اعتبار لازم را برای برقراری بیمه این قشر که مدتی است قطع شده است، دریافت کنیم.
معاون مرکز ملی فرش ایران یکی از مشکلات برقرار نبودن بیمه فرشبافی را افزایش قیمت تمام شده فرش و خارج شدن بافندگان از این عرصه برشمرد.
وی تاکید کرد: ما در تلاش هستیم که سال آینده طبق روال قبل این بیمه را برقرار کنیم.
فیض اللهی به برنامه های این مرکز برای ثبت طرح های بومی فرش ایرانی اشاره و خاطرنشان کرد: در تلاش برای انجام تحقیقات به منظور ثبت طرح بومی هر منطقه هستیم تا هر یک به برندی از فرش دستباف ایرانی تبدیل شوند.
معاون مرکز ملی فرش ایران گفت: این ثبت طرح ها و برند سازی، می تواند از سرقت Stealing آنها جلوگیری کند و در صورت وقوع چنین رویدادی نسبت به اعاده حقوق اقدام شود.
وی به تلاش برخی کشورها برای رقابت با فرش دستبافت ایرانی اشاره کرد و افزود: برای آینده برنامه گسترده داریم که در نمایشگاه ها بین المللی حضور پیدا کنیم و این حضور نشان دهنده کیفیت و ارزش فرش ایرانی محسوب می شود.
فیض اللهی با بیان اینکه فرش ایرانی دارای قدمت بالایی است، یادآورشد: اگر ما در نمایشگاه های بین المللی حاضر شویم، به یقین دیگر کشورهای مدعی نخواهند توانست وارد این عرصه شوند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

منبع:ایرنا

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟