اجرای طرح هادی در 17 روستای شهرستان مریوان در سال 95

رکنا اقتصادی:جلال کریمی افزود: در سال 95، به منظور بهسازی و نوسازی مسکن روستایی، به 50 واحد روستایی هفت هزار و 500 میلیون ریال تسهیلات دراز مدت و کم بهره پرداخت شد.
وی گفت: در این مدت برای 261 واحد روستایی و شهری زیر 25 هزار نفر جمعیت، صدور اسناد مالکیت و تکمیل پرونده صورت گرفته است.
کریمی ادامه داد: تکمیل پرونده، انجام مراحل کارشناسی و معرفی به بانک 50 نفر از متقاضیان بهسازی و نوسازی مسکن روستایی برای پرداخت 10 میلیارد ریال تسهیلات دراز مدت با پنج درصد سود از دیگر فعالیت های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان مریوان در سال گذشته بوده است.
به گفته وی، انجام مراحل بازنگری طرح هادی در سه روستای پرجمعیت با اعتبار 750 میلیون ریال، تهیه گزارشی کامل از 6 روستای شهرستان به عنوان روستاهای دارای بافت با ارزش و جاذبه های گردشگری و پیگیری تا مرحله تصویب، برخی دیگر از کارهای انجام شده توسط این نهاد است.
مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان مریوان افزود: همچنین در سال 95، به 235 نفر از متقاضیان ساخت و ساز مسکن روستایی، ارائه خدمات فنی و مهندسی صورت گرفت.
یه گفته کریمی در این مدت، هفت قطعه زمین به متقاضیان واجد شرایط در سطح روستاهای شهرستان، برای احداث مسکن واگذار شد.
وی ادامه داد: از محل مشارکت های مردمی حساب 100 حضرت امام(ره) نیز به 10 خانواده تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد و 9 خانواده محروم، مبلغ 390 میلیون ریال کمک بلاعوض برای احداث مسکن روستایی مقاوم پرداخت شد.
به گفته کریمی، تکمیل پرونده، انجام مراحل کارشناسی و معرفی به بانک تعداد 25 نفر متقاضی تعمیرات مسکن روستایی و احداث حمام از دیگر خدمات این بنیاد به مناطق روستایی این شهرستان در سال گذشته بوده است.
بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در 21 فروردین سال 58 به فرمان تاریخی رهبرکبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) به منظور تامین مسکن محرومان به ویژه روستاییان، تشکیل و اساسنامه آن در آذر ماه سال 66 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.
مریوان در 135 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

منبع:ایرنا

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟