صادرات ماهی زینتی از محلات 64 درصد افزایش یافت

رکنا اقتصادی : عبدالله محمودی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در 9 ماه پارسال 286 هزار قطعه ماهی زینتی از این شهرستان صادر شد که این رقم امسال به 470 هزار قطعه افزایش یافته است.
وی، علت افزایش صادرات ماهی زینتی را بازاریابی موثر در ترکیه و افغانستان بیان کرد و ادامه داد: از این میزان صادرات 500 هزاردلار ارز عاید آبزی پرورها شده است.
محمودی بیان کرد: ماهیان زینتی این شهرستان در 35 گونه به کشورهای عراق، افغانستان، امارات متحده عربی و ترکیه صادر شده است.
به گفته مدیر جهاد کشاورزی محلات ماهی زینتی صادراتی این شهرستان از گمرکات امام خمینی(ره)، باشماق و شلمچه به کشورهای یادشده ارسال شد.
وی افزود: پارسال 800 هزار دلار در ازای صادرات ماهی زینتی از این شهرستان ارزآوری و تولید ثروت ملی شد و پیش بینی می شود با تصاحب بازار ترکیه به ویژه در ایام نوروز این رقم امسال به یک میلیون دلار افزایش یابد.
محمودی ادامه داد: 90 درصد صادرات ماهیان زینتی کشور از شهرستان محلات انجام می شود که این نشان دهنده اهمیت و جایگاه این شهرستان در امر تولید و پرورش ماهیان زینتی است. 
مدیر جهاد کشاورزی محلات گفت: بیش از 6 میلیون قطعه ماهی زینتی امسال در کارگاه های پرورشی این شهرستان تولید و روانه بازار شده است. 
محمودی افزود: در شهرستان محلات 200 گونه در 18 کارگاه پرورش ماهی زینتی تولید می شود که مهمترین این گونه ها شامل دالر، پرت، اسکار، دیسکوز، سنکو، مونی، فلاور و آنجل است. 
وی ادامه داد: محلات از توابع استان مرکزی قطب اصلی پرورش ماهیان زینتی در کشور است و این شهرستان رتبه نخست در تنوع گونه های ماهیان زینتی و رتبه دوم تولید این نوع ماهیان را در کشور دارد. 
محلات از شهرستان های جنوب استان مرکزی با 55 هزار نفر جمعیت قطب تولید سنگ تزئینی ساختمان، ماهیان زینتی و گل و گیاه زینتی است .برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

منبع:ایرنا

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟