هشت درصد درآمدناخالص ملی مربوط به صنعت پخش است

رکنا اقتصادی: حسین همتی نژاد  در نشست خبری افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه صنایع غذایی اصفهان، با اشاره به اینکه 100 درصد داروی کشور و 80 درصد اقلام غذایی توسط این انجمن صنفی پخش می شود، اظهار داشت: 8 درصد درآمد ناخالص ملی کشور مربوط به این صنعت است.
وی با تاکید بر نقش مهم نمایشگاه ها در اقتصاد کشور و استان، تصریح کرد: نمایشگاه ها پل Bridge ارتباطی بین تولیدکننده و توزیع کننده در داخل و خارج کشور هستند و توسعه این روابط موجب رشد و توسعه پایدار اقتصاد کشور و استان می شود.
به گفته رئیس انجمن صنعت پخش استان اصفهان ، در سال اقتصاد مقاومتی برپایی نمایشگاه ها می تواند نماد این تعریف باشد که اقتصادی خارج از وابستگی و متکی بر توانمندی های داخلی داشته باشیم.
مدیر نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و داروی استان اصفهان نیز در این نشست با اشاره به نقش مهم تغذیه بر سلامت و جلوگیری از بیماری های غیرواگیردار، گفت: برای بهبود وضعیت سلامت، ارتقا تولید و توجه به بخش های مختلف آن ضروری است.
سیدعیسی موسوی ونهری با بیان اینکه یکی از نیازهای اصلی جامعه اصلاح الگوی مصرف است، اظهار داشت: در این راستا سازمان غذا و دارو کشور و از سوی دیگر معاونت غذا و دارو در استان ها متولی دادن صدور مجوز و پروانه بهداشت در تولید و توزیع مواد غذایی هستند.
وی همچنین افزود: این سازمان برای محصولات صادرات محور نیز گواهی بهداشت صادر می کند و از سوی دیگر آنالیز آزمایشات مواد غذایی به معاونت غذا و دارو ارائه و سپس گواهی بهداشت دریافت می کنند.
مدیر نظارت بر مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکید کرد: باید استانداردهای مواد غذایی که مورد توجه واردکنندگان دیگر کشورهاست، مورد لحاظ قرار گیرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟