ساوه کمترین میزان رکود اقتصادی را در استان مرکزی داشته است

رکنا اقتصادی: محمد بهاروند صبح پنجشنبه در نشست مدیران صنایع با مسئولان ساوه افزود: حمایت از صنعت و تولید موجب رونق اقتصادی و توسعه همه جانبه می شود و دولت تدبیر و امید همواره بر حمایت از بخش تولید و اقتصاد به عنوان موتور محرک توسعه تاکید داشته است.
وی اظهار کرد: در سه سال اخیر در ساوه رشد سرمایه گذاری خارجی مناسب در این منطقه در سایه خدمات دولت و حمایت شریان اقتصادی فراهم شده است.
فرماندار ساوه یادآور شد: کاهش تورم و جلوگیری از رکود واحدهای صنعتی از دستاوردهای مهم دولت است و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی دولت با فراهم کردن زمینه سرمایه گذاری و حمایت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی مشوق های مناسب اقتصادی را مهیا کرده است.
معاون ویژه استاندار مرکزی ادامه داد: امکان سنجی برای توسعه صنایع، تقویت زیرساخت های سرمایه گذاری صادرات محور و حضورسرمایه گذاران خارجی بیانگر ظرفیت شهرستان ساوه به عنوان یک قطب صنعتی در کشور است.
بهاروند همکاری میان سه قوه را در حمایت از صنعت موثر دانست و گفت: همکاری و هماهنگی قوای مجریه ، قضاییه و قانونگذار در حوزه صنعت و تولید برای ایجاد توسعه، اشتغال و جذب سرمایه گذار بسیار موثر بوده است.
وی، با اشاره به بعد مسافت شهرستان ساوه تا مرکز استان و تعدد واحد های صنعتی و تولیدی اضافه کرد: تفویض اختیارات در حوزه صنعت و معدن نیز سبب می شود بسیاری از چالش ها و مشکلات پیش روی واحدهای تولیدی فعال در این شهرستان برطرف شود.
بهاروند، تشکیل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی در شهرستان ساوه را یک اقدام موثر در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: با توجه به ظرفیت های صنعتی امید می رود در آینده با تعامل و همکاری دستگاه های مربوطه این مرکز در شهرستان تاسیس شود. 
رئیس دادگستری شهرستان ساوه نیز گفت: کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاران با هدف تسهیل در فرآیند توسعه اقتصادی شهرستان ساوه تشکیل شده است.
هادی ملکی افزود: رفع چالش های حقوقی و قضایی پیش روی سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی در این شهرستان از اولویت های قوه قضاییه است تا تحقق اصل اقتصاد مقاومتی با سرعت عمل بیشتری پیگیری شود.
وی، با تاکید بر هزینه شدن تسهیلات رونق تولید در محل خود گفت: این اعتبارات برای توسعه و پویائی صنایع و واحدهای تولیدی پرداخت می شود که دریافت کنندگان باید آن را در این زمینه هزینه کنند.
پیگیری وضعیت قضایی و حقوقی فعالان بدهکار به نظام بانکی وتامین اجتماعی، تلاش برای کاهش رفت و آمدهای اداری برای تمدید و یا صدور پروانه تولید و رفع مشکلات زیست محیطی از محورهای این نشست بود.
ساوه به عنوان دومین مرکز جمعیتی استان مرکزی از کانون های مهم صنعت به شمار می رود وسهم بسزایی در صادرات غیرنفتی دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟