بیمه صنعت پیرو اقتصاد ایران

به گزارش خبرنگار اقتصادی رکنا : مجلس در هفته جاری در طی بررسی برنامه ششم توسعه رأی به افزایش ضریب نفوذ بیمه در مدت برنامه تا 7 درصد را داده و این در حالی است که مجلس همچنین رأی به آن داده است که باید تا پایان اجرای برنامه ششم توسعه، میزان 50 درصد پرتفوی این صنعت به بیمه زندگی اختصاص یابد.
تعیین چنین اعداد و ارقامی در حالی رخ داده است که در حال حاضر ضریب نفوذ بیمه در ایران در حدود 1.2 درصد و این میزان در سطح جهان 7.4 درصد و کشورهای توسعه یافته 11 تا 13 درصد است.
با این تفاسیر حال جای سؤال دارد که آیا این اعدادی که مجلس و دولت برای صنعت پیرو بیمه در نظر گرفته شده دست یافتنی است یا خیر؟ و برای دستیابی به این اعداد نیاز به چه زیرساخت‌هایی احساس می‌شود؟
در این رابطه بهروز اسدنژاد کارشناس صنعت بیمه به میزان، گفت: تعیین چنین هدفی از سوی دولت و مجلس بسیار خوب و مناسب است و این در حالی است که باید هدف گذاری‌ها در اقتصاد مشخص، قابل دسترسی، همراهب ا چالش، قابل سنجش، واقع بینانه و همراه با مدت زمان خاصی باشد.
وی با تاکید بر اینکه باید سازوکار لازم را برای هدف دیده شده در صنعت بیمه، در نظر گرفت، افزود: رشد صنعت بیمه در درجه اول نیاز به ایجاد تغییر و رخداد اتفاقات مناسب در اقتصاد کلان دارد که از این موارد می‌توان به رشد میزان سرمایه گذاری و رشد میزان درآمد کشور اشاره کرد.
اسدنژاد بیان کرد: برای آنکه 50 درصد پرتفوی صنعت بیمه به بیمه عمر و پس انداز اختصاص یابد باید درآمد خانوار افزایش یابد و در کنار آن آگاهی افراد نسبت به بیمه‌های عمر بسیار مهم است.
این کارشناس صنعت بیمه یادآور شد: ضریب نفوذ بیمه در ایران در حدود 1.2 درصد است که این میزان در سطح دنیا 7.4 درصد و در بین کشورهای توسعه یافته 11 تا 13 درصد است.
وی افزود: فراهم شدن سازوکارهای دستیابی به این هدف دور از دسترس نیست و اگر ضرریب نفوذ بیمه در ایران در پایان برنامه ششم توسعه به 5.5 درصد برسد، اهداف مد نظر کشور محقق خواهد شد.
اسدنژاد با اشاره به اینکه باید اراده در کشور به گونه‌ای باشد که بیمه جزئی از زندگی مردم باشد، گفت: پتانسیل رشد میزان فروش پرتفوی بیمه عمر در کشور وجود دارد و در حال حاضر 12 درصد از پرتفوی صنعت بیمه به بیمه زندگی اختصاص دارد که البته باید بیمه‌های زندگی محصولات جدیدی را به بازار معرفی کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید

کدخبر: 234645 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟