راه‌آهن کرمانشاه-خسروی تا ۹۷ هم به اتمام نمی رسد

رکنا اقتصادی : نورالدین گندمی  افزود: راه آهن غرب کشور از اراک تا کرمانشاه، ۲۶۷ کیلومتر و از کرمانشاه تا خسروی ۲۶۰ کیلومتر است که در بخش اول شرایط به خوبی پیش می رود اما اجرای بخش دوم نیامند منابع مالی است.
وی ادامه داد: پروژه ساخت راه آهن کرمانشاه به خسروی مطابق برنامه ریزی، حرکت نمی کند اگرچه تمهیدات ویژه ای برای انجام این پروژه در نظرگرفته شده است.
این مقام مسئول اظهار داشت: فرآیند احداث این پروژه نیازمند هزینه و زمان بسیاری است و تا سال ۹۷ هم به اتمام نمی رسد. 
به گفته گندمی، پروژه راه آهن غرب کشور در اوایل دهه ۸۰ آغاز شده و با گذشت ۱۵ سال از آن زمان، هنوز تکمیل نشده است.
مدیر پروژه راه آهن غرب کشور تصریح کرد: تکمیل پروژه اراک-کرمانشاه منابع مالی چندانی نیاز ندارد و با مشکل اجرایی هم مواجه نیست و زیرسازی این مسیرریلی پیشرفت ۹۵ درصدی داشته است که درصورت تامین هزینه روسازی، این طرح در کوتاهترین زمان ممکن به اتمام می رسد.
وی بیان کرد: براساس برنامه خط ریلی غرب کشور از اراک تا مرز خسروی و از این مرز خسروی تا کربلا ادامه دارد و درصورت تکمیل طرح از سوی طرف ایرانی، پروژه در عراق آغاز می شود و مسئولان راه آهن این کشور اعلام آمادگی کرده اند.
گندمی با اشاره به توافقات اولیه انجام شده میان راه آهن ایران و عراق اظهار داشت: احداث راه آهن از مرز خسروی تا کربلا به علت تنش های داخلی عراق متوقف شده است اما با تکمیل خط ریلی اراک-خسروی، طرف عراقی برای اتصال مرز خسروی به کربلا آغاز به کار می کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

منبع:مهر

کدخبر: 234888 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟