خلبانان و مهندسان ما از بهترین ها هستند

رکنا اقتصادی : رحمت الله مه آبادی در مصاحبه با برنامه فرمول یک در شبکه یک سیما گفت: در شرایط تحریم مهندسان به سختی توانستند این صنعت را حفظ و نگهداری کنند و با فرهنگ جهادی و مقاومت این سامانه ها را به روز نگه داشتند.
وی درباره تاخیر ها افزود: متوسط عمر ناوگان هوایی 22 سال است و تعدادی هواپیمای نسبتا جوان وارد ناوگان کرده ایم.
مه آبادی گفت: خرابی ها و شرایط جوی اجازه پرواز هواپیماها را با تاخیر مواجه می کند و تا اطمینان از ایمنی کامل هواپیما نباشد اجازه پرواز نمی دهیم.
وی افزود: یکی از باندهای فرودگاه مهرآباد در حال نوسازی است و در سالهای گذشته به علت اعتبارات کم و بی توجهی نوسازی نشده است.
مه آبادی گفت: پیشرفت کار باند فرودگاه مهرآباد خوب است و برای نوسازی آن یک مشاور خارجی داشتیم و 100 میلیارد تومان برای نوسازی آن هزینه می شود.
وی افزود: فرودگاه مهرآباد با 70 سال قدمت به لحاظ طراحی و ساخت یکی از فرودگاه های خوب است و امسال طی تشریفاتی ثبت ملی می شود.
مه آبادی گفت: برای تکمیل رینگ فرودگاه مهرآباد 20 میلیارد تومان هزینه شده است.
وی افزود: فرودگاه مشهد را به رنکینگ جهانی برده ایم .
مه آبادی گفت: خدمات هوایی با سامانه های ارتباطی ،کمک ناوبری و راهداری امکانپذیر است که ما در دو سال گذشته برای گذر از آسمان ایران به بیش از هزار و 100 پرواز عبوری خدمات هوایی ارائه داده ایم.
وی افزود: امسال تا نیمه سال آینده تمام سامانه های ارتباطی ما نوسازی می شود و تجهیزات مورد نظر این سامانه ها خریداری شده است.
مه آبادی گفت: در حوزه کمک ناوبری سامانه های خوبی خریداری کرده ایم و اولین راداری که خریداری شده در حال انتقال به کشور است.
وی افزود: یکی از بهترین مسیرهای پروازی، عبور از آسمان کشور است که امکانات آن فراهم است.
مه آبادی به قرارداد خرید 200 فروند هواپیما اشاره کرد و گفت: 80 تا از این هواپیماها از شرکت هواپیمایی بوئینگ و 100 فروند نیز از شرکت هواپیمایی ایرباس و 20 فروند نیز شرکت ای تی آر است.
وی افزود: در حال توسعه زیر ساختها هستیم تا با ورود این هواپیماها خدمات رسانی به خوبی صورت بگیرد.
مه آبادی گفت: در شرق کشور فرودگاه هایی برای تعمیر و نگهداری احداث می شود .
به خاطر ایمنی پرواز باید تاخیرها را بپذیریم
مدیر عامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری ایران گفت : به خاطر حفظ ایمنی پروازها باید تاخیرها را بپذیریم.
رحمت الله مه آبادی گفت: حدود 40 سال است که این باند نوسازی نشده بود و حدود یک سال پیش نوسازی باند مهرآباد اغاز شده است.
وی گفت : پیشرفت کار خوب بوده و باند هم بتنی است که 100 میلیارد تومان هزینه دارد.
مه آبادی افزود : نوسازی باند اول مهرآباد یک موفقیت است که دچار غفلت تاریخی شده بود و باید باند دوم را هم نوسازی کنیم و باند بتنی ، مقاومت بالا و عمر مفید زیاد دارد.
وی گفت : نزدیک به 30 درصد پروازها از فرودگاه مهرآباد انجام می شود و ترافیک فرودگاه امام نصف فرودگاه مهرآباد است.
مه ابادی افزود : فعالان برج مراقبت ما که هدایت پراوزها را بر عهده دارند از بهترینهای دنیا هستند و در بیرون از کشور نیز خوش درخشیدند.
وی اظهار داشت : در حدود بیش از چهار دهه تحریم،مهندسان ما با چنگ و دندان این صنعت را حفظ کردند ، رادارهای ما 15 سال است که عمر مفید آن به پایان رسیده اما متخصصان ما در حوزه تعمیر و نگهداری توانستند این سامانه ها را همچنان حفظ کنند.
مدیر عامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری ایران افزود : همه زیرساخت های هوانوردی در چارچوب دستورالعمل های بین المللی احداث، نگهداری و بهره برداری می شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 234897 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟