قیمت آتی سکه در بورس رکورد زد
رکنا اقتصادی : در حالی که قیمت طلا در سال ۲۰۱۶ با تقاضای بالا مواجه شد که درنهایت رشد 9 درصدی قیمت را به ثبت رساند. قیمت هر اونس طلا در آخرین روز معاملات سال ۲۰۱۶ یعنی روز گذشته، به مرز ۱۱۶۰ دلاری رسید که علت اصلی این افزایش، افت ارزش دلار آمریکا و رشد تقاضای فیزیکی در بازارهای آسیایی بوده است. افزایش قیمت اونس جهانی بر بازارهای داخلی نیز موثر بوده و باعث شده طلا در ایران نیز با تقاضای بالا روبه‌رو شود.
براین اساس، هفته گذشته با معامله بیش از ۲۱۲ هزار قرارداد آتی، رکورد حجم معاملات هفتگی آتی سکه از ابتدای راه اندازی بازار مشتقه بورس کالای ایران از سال ۸۶ شکسته شد. در طرف مقابل ارزش معاملات هفتگی نیز به حدود ۲۷ هزار و ۹۳ میلیارد ریال رسید تا دومین رکورد ثبت شود.
همچنین در هفته قبل، رکورد بیشترین معامله روزانه از ابتدای راه اندازی معاملات آتی با بیش از ٧٣ هزار قرارداد در روز چهارشنبه شکست و رکورد بعدی نیز به ارزش معاملات این روز با قرار گرفتن روی رقم ۹۶۰ میلیارد تومان اختصاص داشت.
بررسی جزییات معاملات هفته گذشته بازار آتی سکه نشان می‌دهد که قرارداد تحویل شهریور سال آینده به ۱۶۵ هزار و ۹۴۷ قرارداد رسید و در صدر قرار گفت. رتبه دوم پر حجم ترین قرارداد فعال بازار آتی نیز به موعد تحویل تیر سال ۹۶ با انعقاد ۲۰ هزار و ۶۰۲ قرارداد اختصاص یافت. همچنین در رتبه‌های بعدی نیز سررسید اردیبهشت سال آینده با ۹ هزار و ۳۵۶ قرارداد، اسفند امسال با ۴ هزار و ۸۳۴ قرارداد و دی ماه جاری با ۱۴ هزار و ۴۱۵ قرارداد قرار گرفتند.

 

 

کدخبر: 234962 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟