شرکتهای خصولتی خطرناکترند/ راه درست خصوصی سازی و کاهش تصدی گری دولت است

رکنا اقتصادی : دکتر روحانی با تاکید بر ضرورت مبارزه با فساد و اهتمام و جدیت دولت ،گفت: اگر می خواهیم اقتصاد مقاومتی اجرا شده و به توسعه دست یافته و آسیب‌های اجتماعی در جامعه از بین برود، باید با فساد مبارزه کنیم و در این راستا همه باید در سه قوه دست به دست هم داده و موضوع حقوق و دستمزد را شفاف کنیم تا همه بدانند حقوق این افراد چه سیاسی و چه اقتصادی چگونه است.

مجری پرسید «اجاره نشینی مردم بیشتر شده و قدرت خرید با وجود رکود در بازار کاهش پیدا کرده است. توضیحاتی در مورد مسکن بدهید و بگویید مسکن مهر و مسکن اجتماعی به کجا انجامید؟ »

رییس‌ جمهور مسکن مهر را به دلیل ساخت خانه هایی بدون زیرساخت لازم از جمله مسجد، کلانتری، مدرسه، برق، گاز و جاده یکی از مشکلات دولت برشمرد و گفت:  تا پایان این دولت پرونده مسکن مهر بسته خواهد شد.

دکتر روحانی اظهار داشت: در مسکن متأسفانه رشد منفی داریم؛ راهش این است که مردم قدرت لازم برای خرید پیدا کرده و بتوانند مسکن تهیه کنند چراکه وقتی مسکن تهیه نمی‌شود ناچارند دنبال اجاره‌نشینی بروند و اجاره‌ها هم به طور طبیعی افزایش پیدا می‌کند.

رییس جمهوری افزود: مردم با مشکل مواجه اند؛ آن کاری که دولت می‌توانست انجام دهد، بالا بردن وام بود، یعنی ما در یکی دو جلسه اقتصادی که بحث کردیم، وام‌ها را افزایش دادیم تا تحرکی در این بخش ایجاد شود. یک تحرک کوچکی هم در ماه‌های اخیر در مسکن ایجاد شده اما در عین حال تحرک در این بخش حائز اهمیت است.

دکتر روحانی اظهار داشت: امروز دولت توجه خاصی به افزایش بودجه عمرانی و مسأله ساخت مسکن برای ایجاد تحرک در این بخش دارد؛ دولت در حد توانش دارد این کار را انجام می‌دهد البته برای بخش‌هایی مثل معلولین اقدامات خوبی توسط وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در حال انجام است، اما در عین حال در بخش مسکن دچار مشکل هستیم .

 

کدخبر: 235320 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟